Modrá zóna [RC]


Kniha:  Modrá zóna | The blue zone
Spisovatel: Andrew Gross
Nakladatelství: Knižní klub(2009)
Vazba: pevná
Žánr: thriller
Počet stran: 331
Cena: 269,- Kč
Kate Raabová dokončuje postgraduální studium biologie, bydlí se svým přítelem lékařem, ale tím nejdůležitějším v jejím životě stále zůstává zázemí, které jí poskytuje její harmonická rodina. O to větší zažije šok, když se dozví, že jejího otce, úspěšného obchodníka se zlatem, vyšetřuje FBI. Zapletl se totiž do nezákonných obchodů s kolumbijským drogovým kartelem rodiny Mercadových. Katin otec volí jedinou možnost, jak se vyhnout dvacetiletému žaláři a neustálému strachu o své blízké - vstoupí i s rodinou do programu na ochranu svědků, jehož součástí je i změna identity. Kate, která změnu identity odmítne, se nesmí se svou rodinou stýkat a ani se nedozví, kde její rodiče a sourozenci žijí. Po více než roce si ale přes neustálou tíseň a stesk na svou situaci začíná pomalu zvykat. Pak je však na ulici před laboratoří, kde Kate pracuje, postřelena její kolegyně a zároveň nejlepší kamarádka Tina. Kate si záhy uvědomí, že ona kulka byla téměř jistě určena jí. V tu chvíli se také dozvídá, že se její otec ocitl v "modré zóně", tj. že je nezvěstný…
http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png




Ben Raab je veleúspěšný podnikatel, který kupuje tuny zlata a následně ho prodává dál. Má milující rodinu a především svou dceru Kate, která je dospělá žena a stále v rodině pomáhá. Jednoho dne je Raab odvlečen FBI a je obviněn za spolupráci s dealerama. Celá jeho rodina je v šoku, protože ví, že tohle by nikdy neudělal. Jejich otec je spořádaný a čestný člověk a Kate si v tom věří mnohem více než ostatní. Jenže najednou po ní začnou jít podezřelí lidé a vše skončí tak, že omylem zastřelí její nejlepší přítelkyni Tinu. V tu chvíli se Kate dozvídá, že její otec možná není tak nevidí, jak se zdá být. Celá rodina je donucena se odstěhovat a začít úplně nový život v programu na ochranu svědků. Když už si myslí, že nic horšího přijít nemůže, dozví se, že ten muž, o kterém si myslela, že je její otec, není tak pravdo mluvný a jde mu jen a jen o pomstu, ale proč?
Já jsem vždycky byla na takové klasické a jednoduché obálky a Modrá zóna jednu takovou má. Kéž bych si ji mohla nechat doma na poličce, ale bohužel zítra jí musím vrátit.
Když jsem knihu začala číst, měla jsem na plánu ji přečíst až u babičky, která prozatím ještě nemá internet, ale jak to bývá, nevydržela jsem a už v ten den, co jsme si ji půjčila, ji otevřela a trochu se začetla. Upřímně nevím, jak je to možné, ale sotva co jsem se do příběhu ponořila už jsem byla za stranou 60,  a pak už kniha jednoduše odložit nešla. Jde o trochu starší knihu z roku 2009 a z vlastní zkušenosti jsem se trochu obávala, zda mě bude bavit, protože co si tak vzpomínám, tak moc knih v roce 2009 nevyšlo, alespoň takových, které by mě bavili. Modrá zóna má v sobě něco neuvěřitelně přitažlivého, Lovás nutí ty odstavce číst.
Zdroj
Můj první pohled na knihu byl ten, že jsem byla ráda, že autor nechal do příběhu vsunout přes 80 kapitol. Někomu se to zdá být možná až moc, ale v případě, že se děj knihy stále přelamuje a ukazuje se stále nový a nový úhly pohledu, je to nezbytné.
Děj knihy v sobě má převážně dva nejdůležitější pohledy. Ten, co se zabývá Kate, jejím přítelem, a pak i ten, který se zabývá příběhem hlavy rodiny Benjamina Raaba v době, co je v tzv. modré zóně.
Modrá zóna je označení pro to, když agenti FBI nevědí, zda je klient ještě naživu či ne.Zápletka není vůbec složitá a skoro bych neřekla, že jde o detektivku.

Modrá zóna je jedna z knih, ve kterých jsem neměla žádný problém si dotyčné postavy představit. Jsou realistické, smysluplné a mnohdy i velice zábavné. Některé nám dají důvod nenávidět je a některé milovat. Autor dokázal velice podrobně, ale nenuceně popsat celou situaci, postavy a podivnou atmosféru.
Po celou dobu co čtete vás drží v napětí a osobně jsem se nemohla odtrhnout. Je to velice poutavé a čtivé dílo.
Modra zóna
WeHeartit.com
Co se autorovi nedokáže zapřít, je smysl pro psaní nečekaných a mnohdy i zákeřných zvratů, které nás ve směs čekají od druhé poloviny knihy. První polovina je spíše oddychová, nenucená, ale v žádném případě není zdlouhavá. V prostředku příběhu nás značně bude napínat, přijde několik nečekaných zvratů, které hodně pozmění celý příběh a z člověka, kterého milujete a chcete ho chránit se vyklube něco mnohem zákeřnějšího. Spisovatel Gross opravdu překvapil svou nepředvídatelnou knihou s téměř originální zápletkou
 Konec příběhu je hodně zvratový. Co věta, to zvrat, což se někdy zdálo, že je to už ohrané. Některé zvraty třeba vůbec potřeba nebyli. Kniha by měla stejný průběh, i kdyby tam nebyli. I když vyvrcholení této detektivky není plný happyendem pro hlavní postavu Kate, přecejen jí potká štěstí.

 Původně jsem knihu vůbec neměla číst, ale jelikož po sto letech se dovezli nové knihy do naší školní knihovny, řekla jsem si, že tuhle vyzkouším. Zaujala mě především obálka a anotace, ze které se sice příliš nedozvídám, ale je tak napínavá, že jsem prostě nemohla ji jen tak nechat položenou. Přečetla jsem ji jako takovou knižní jednohubku a jsem spokojená. Samotnou mě překvapilo, že v Americe je kniha jedna z nejlepších bestsellerů v žánru detektivek. Není špatná, je dost dobrá, ale bestseller bych tomu neříkala...

Zdroj: michaelcavicini.com
Modrá zóna je poutavá a napínavá kniha, u které si ničím nebudete jisti dokud nepadne poslední tečka. Autor píše velice rychle, děj má ten správný švih a s knihou se nebudete nudit. Už jenom kvůli té nádherné modré obálce, je téměř vaší povinností si knihu alespoň půjčit. I když nejde o novou a světově známou knihu, jde o skvělý příběh! Pokud happy-endy nejsou vaším šálkem kávy, doporučuji!
93%
Jak říkám, někdy ty zvraty sice děj zrychlí, ale některé tam vůbec být nemuseli.

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři