Sunday Siesta #4 - Lyže nebo prkna - neustálý spor.





kZHdr
Buenos dias, 
Ok, přiznávám se, že jsem s přemýšlením nad tímto začala opravdu dost brzy. Lyžařská sezóna nám začala už pomalu před Novým rokem a já si teprve na konci ledna vzpomenu, že by se hodil nějaký článek ohledně zimních sportů. A nejhorší na tom je, že nebýt včerejší návštěvy jedné ze sjezdovek, když jsme jeli k babičce, nejspíše bych si na článek ani nevzpomněla. Takže asi je vhodné začít od začátku.
Jelikož jsem docela velký milovník lyžování ...
http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png

...a lyžuji již od čtvrté třídy, naprosto jsem byla v šoku, když jsem se dozvěděla, že moje babička se přestěhovala do jedné menší vesnice nedaleko jedné z nádherných a velkých sjezdovek. Samozřejmě jsem se okamžitě chtěla jen mrknout, i když jsem sebou neměla prakticky ani rukavice. Jen tak to okouknout a do příště si možná i vzít teplé věci a vyzkoušet to. Jak jsem říkala už od čtvrté třídy jezdím na lyžích, ale to co i máma sama od sebe nabídla, respektive mě a sestře to nabídla, jsem nemohla odmítnout. Lyže bohužel nevlastním, vždy jsem si je půjčovala, a tak když se nám zachce, tak si nejdříve musíme pro lyže zajet do docela dalekého města. Mamku však napadlo, že já na lyžích umím a sestra bych se to příští rok naučila na školním lyžáku, a tak jí blesklo hlavou, že by se při další příležitosti, která se stane asi tak za pár týdnů, vezmou oteplováky, rukavice a svetry, odveze se nás sem a rodiče nám zaplatí výuku a půjčení snowboardů! Tak když jsem to uslyšela, nezmohla jsem se na slovo. Snowboarding mě fanscinuje od prvních dnů na horách, ale jelikož ve škole na nich nikdo nejezdí, protože nemáme učitele, kdo by na něm uměl, nebylo možné si ho zvít sebou na hory místo lyží. A v tu chvíli v autě jsem si vzpomněla, že tento článek jsem vždycky chtěla napsat - co je tedy lepší? Snowboard? Lyže?
* * *
Photo
Zdroj: WeHeartit.com
Začneme asi z pohledu plného nováčka na sjezdovce. Budu se snažit vzpomenou na ty pocity, kdy jsem ještě neuměla ani na lyžích a poprvé jsem viděla snowboardisty. Něčím vždy přitahovali mou pozornost. Ještě teď vždy koukám na lidi se snb, jak projíždí v rychlosti kolem mě a sníh se jim odráží od 'prkna'. Musím se přiznat, že mě snb lákal vždy více než lyže. Neříkám, že lyže jsou nějaké špatné, protože když srovnáte rychlosti, lyže stopro vyhrají, a já jsem zrovna člověk, co neběhá rychle, ale vytrvale, a tak jsme ráda, když si na horách můžu užít tu rychlost. Co si budeme povídat, jsme v jednadvacátém století a zkrátka snb je trochu modernější.

V prvních dnech, co jsem se učila plný základy, jsem trochu po očku sledovala nováčky na snb a zjistila jsem, že pád na lyžích je sice mnohdy stejně bolestivý jako na snb, ale na snb se zvednete daleko rychleji než na lyžích. Doteď si pamatuji z každého roku, že jsem sebou někde flákla a lyže mi po kluzké sjezdovce jela téměř s nulovým zabrzděním, kdežto snb vám logicky zůstane na nohách. Pak už se stačí jen oprášit a jedete dál...

Abych se tedy nedržela jen svými dojmy z lyžáků, tak se na to podíváme trochu jinak.

Na snb se naučíte rychleji než na lyžích
Jo, to je možné, ale jen pokud už jste někdy alespoň na lyžích stáli. Nemohu to zatím ještě srovnávat z vlastní zkušenosti, ale z mého pohledu se to jeví jako trochu těžší. Přece jen máte svázané nohy, doslova.  Lyže máte alespoň tochu volně a máte nad nimi trochu větší kontrolu. Nehledě na to, jak se vlastně se snb zatáčí. V tomto případě si myslím, že snb je trochu těžší v prvkách ovládání, ale jakmile se to naučíte, mělo by to být lehký.

Snowboarding je nebezpečnější na zlomení nohy
Další fakt, který jsem si uvědomila hned ze začátku, co jsem na sjezdovce ty random týpky, co to tam dole málem u plotu neubrzdili. Logicky se vám lyže vyhodí z vázání a tím pádem si nohu zlomíte jenom když máte opravdu 'štěstí', kdežto na snowboardu vám zůstane ve stejném místě, a pa stačí jen blbě dát nohy při pádu a máte zlomenou nohu ihned.

Lyžování je náročnější na kolena
S tím mohu jen a jen souhlasit! Není nic horšího než první den na lyžáku, kdy stále jezdíte na lyžích přikrčeným způsobem, aby jste nabrali rychlost. A zdá se mi to horší, když neplužíte. Já osobně jsem se nějak odnaučila plužit už před dvouma rokama a doteď jsem se to zase nenaučila, protože brzdím, jak já říkám, hranou. Tím chci říct, že když plužíte jste více pokrčení než když jedete šusem. Alespoň tak se mi to zdá... navíc po tom, co jsem v létě jako blbá dělala třeba 100 dřepů, mám kolena docela dorasovaná a teď mě v tělocviku bolí, když děláme dřepy. Zkrátka si myslím, že pokud máte něco s koleny, je lepší snowboard.

add a caption
Zdroj: Weheartit.com
Výrazným plusem pro snb je taky způsob zvedání. Lyžaři sebou plácnou, ať jsou to klidně mistři světa, ale zvednout se už je těžší a pravdě podobně nemusím říkat, co za peklo je nasazovat si lyži v tom kluzkém sněhu na okraji sjezdovky, kdy s druhou lyží stále kloužete dolů.
Abych zase nechránila jenom snowboarding a trochu mu nenadržovala, tak jedno se lyžím zapřít nedá - rychlost. Všichni vám jesně řeknou, že na lyžích se jezdí daleko rychleji než na snowboardu. Proč? Protože fyzika... Dalším bodem pro lyže je fakt, že když se podíváte na většinu 'nehod' a pádů na sjezdovce, většinu zaviní snowboardisté. Důvod je ten, že udržet se na kotvě či pumě, aniž by jste spadli, je docela obtížné mnohdy  i pro dospělého a zkušeného. O pádech na sjezdovkách nemluvě, tam stačí vjet na nějaký hodně kluzký sníh, kde normálně jezdí lyžaři, a okamžitě se se snowboardem rozmáznete, protože snb je spíše na ježdění v hustém sněhu a jeho prorážení.
Snowboardisté si na malých a krátkých sjezdovkách docela namůžou záda, protože nahoře i dole si odepínat vázání je o zkoušce trpělivosti, i když jsme jednou viděla, že to někdo vyjíždí i s celým vázáním, takže bych řekla, že to by až takový problém nebyl. Jenom se to naučit!

Ou.. málem bych zapomněla! Schválně co je lehčí. Nést snowboard do kopce a nebo lyže? Samozřejmě, že snb. Dokonce bych řekla, že je lehčí než dvě lyže a ještě hůlky. Když připočtu ještě těžké lyžáky na nohou oproti podobně těžkým, ale pohodlnějším botám k snb, je to trochu vyrovnané, nemyslíte?
53Msm.jpgPodtrženo a sečteno, pro mě je výhodnější naučit se na snowboardu a to nemluvím o sestře, která dostala nabídku. Buďto se naučí teď na lyžích a máma ji zaplatí kurz, ale to by znamenalo, že na snb se nenaučí, a nebo se zaplatí snb obou dvou a na lyžích se ona naučí příští rok na horách se školou. Nemusím říkat, jak to asi dopadlo - snowboard vyhrál. Jednoduše si myslím, že pro mě osobně je to takové lepší.Už jen kvůli tomu, že u nás na škole nikdo se snb nejezdí, takže bych měla pro příští rok plně úžasnou výhodu, že bych jako jediná uměla na snb. Čistě teoreticky, kdybych se do konce února obstojně naučila na snb, mohla bych si ho vzít už letos, ale vůbec nevím, kdy se zase na tu sjezdovku dostanu, a tak to spíše vidím na příští rok..

"Jak vy se díváte na věčné drama lyže vs snowboard? Patříte mezi 'prknaře' nebo raději jezdíte na lyžích?"


0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři