Filmový pátek - Hobbit: Bitva pěti armád


 

 
Film: Hobbit: Bitva pěti armád
Réžie: Peter Jackson
Originál: Battle of five armies
Rok: 2014
Žánr: fantasy, dobrodružný
Délka: 144 minut
Hrají: Martin
Předloha: Hobbit ( J.R.R. Tolkien)

 „Hobit: Bitva pěti armád" uzavírá epické dobrodružství Bilbo Pytlíka, Thorina Pavézy a skupiny trpaslíků. Když se jim v boji proti draku Šmakovi podařilo dobýt zpět svou vlast, nechtěně vypustili do světa smrtící sílu. Rozzuřený Šmak dští svůj spalující hněv na bezbranné muže, ženy a děti v Jezerním městě. Thorinova posedlost hromaděním znovu nabytého pokladu, kterému i přes Bilbovu snahu obětuje přátelství i čest, dožene Hobita k zoufalému a nebezpečnému rozhodnutí. Ale ještě větší nebezpečí je čeká. Sauron, o jehož krocích nikdo kromě čaroděje Gandalfa nic netuší, tajně vyslal obrovskou armádu Skřetů, aby zaútočila na Osamělou horu. S tím, jak se stahují mračna stupňujícího se konfliktu, jsou Trpaslíci, Elfové a Lidé postaveni před volbu, zda se sjednotí či budou zničeni. Budoucnost Středozemě visí na vlásku a v epické bitvě pěti armád bojuje Bilbo o život svůj i svých přátel

http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png

Sice s několika mesíčním odstupem, ale přece, jsem viděla závěrečný díl filmové adaptace na knihu od autora 'Lord of The Ring' – Hobbit. Předem upozorňuji, že si nejsem tak úplně jistá, zda se tento článek může považovat za recenzi, a proto říkám, že tohle není recenze. Je to pouze názor na film z pohledu diváka, který se více méně nezajímá o kvalitu scénáře, ale i přes to na ni trochu kouká.
Hobbit je filmová adaptace knihy, kterou napsal sám J. R. R. Tolkien. I přesto, že kniha je uzoučká a obsahuje víceméně skoro 300 stran, filmaři a Peter Jackson si s filmem velice vyhráli a rozdělili ho hned do tří částí se jmény – Cesta tam a zase zpárky, Šmakova dračí poušť a konečně epické vyvrcholení Bitva pěti armád.
Třetí část filmové trilogie přišla jako dárek pod stromeček všem fanouškům hobbita Bilba a Pytlíka, Thorina a ostatních trpaslíků. Byl to jak blesk z čistého nebe a i když se mi nepodařilo jít na film do kina už v prvním týdnu, ale nakonec se vyplatilo si počkat.
Osobně říkám, že Tolkien je mistr ve vyprávění a po tom, co jsem přečetla předlohu k Hobbitovi, chci se vrhnou na Pána prstenů, ale bůhví kdy se k tomu dostanu.
Opravdu překonal moje očekávání a přeskočila celou trilogii Pána prstenu a předchozí dva díly Hobbita. Bitva pěti armád je o poznání akčnější a temnější. Všichni najednou ukazují své tenké stránky a všechno kolem zahlcuje temnota. 
"He was. . . To me he was. . ."
Weheartit.com
Thorina jsem až do druhého dílu fakt milovala, působil na mě velice fajn dojmem a zkrátka jsme si ho oblíbila asi nejvíce ze všech těch trpaslíků a jiných postav, ale v tomto díle nezačal příliš hezky a dal mi důvod ho trochu nesnášet, protože se z něj stal opravdu mrzout, lakomec a bůhví co ještě. Naštěstí se alespoň jednou něco v dobré obrátilo a ke konci filmu se zdál být už normální, pochopil, že byl zaslepen slávou a penězi, až mi bylo hodně líto, co se stalo.
Bilbo to je kapitola sama o sobě, herec, který ho hraje, je na pohled už sympatický a neznám nikoho, kdo by si ho neoblíbil. Celý jeho charakter má něco do sebe a i když se zdá být mrzutý, otravný a bůhví co ještě, není nikoho, komu by se ani kouskem nepřichytil na srdci.
Z postav bych snad zmínila už jen dvě – Legolase a Tauriel, kteří se v knize nevyskytují a Peter Jackson je se dosadil jen tak.. pro zábavu. Tauriel vlastně příběhu dala trochu toho dojetí, protože kde se objeví hezká elfka, tam je objeví i láska. Řekla bych, že by to někdy mohlo fantasy, akčnímu příběhu ublížit, ale u Hobbita se to nestalo. O Legolasovi chci muvit jen v dobrém a nedělat si z něj srandu, protože Orlando Bloom mě doprovází už od Pirátů z Karibiku, ale nejde si trochu utahovat z jeho parkuru konce filmu. Legolas skákal po padajících kamenech až by se zdálo, že se elfové naučí lítat..zajímavé no.

Na filmech obdivu dvě věci, které se některým mohou zdát k ničemu, respektive je nevnímají, protože jsou zabraní do děje. Jsou to efekty a hudba. Určitě znáte docela velkou hitovku nazpívanou pro druhý díl 'I see fire', který si u mě zasloužil čestné místo v nejvíce poslouchaných písničkách za uplynulý měsíc, ale zdáte taky 'Last Goodbye'? Jestli ne, jdite to okamžitě vynahradit! Do filmu se tyto písničky hodí a podtrhují atmosféru Středozemě.
Po obdivování editorů, které dokázali vygrafičit Šmaka s přidávám z obdiváváním efektů v tomto díle. Je značně vidět, že grafici a ti co pracují s efekty, museli sedět hodně dlouhé hodiny na zadku, aby vůbec něco tak dokonale tajemného vzniklo. Osobně speciální efekty obdivuji a kdyby se mi naskytla možnost se jim v budoucnosti věnovat, neváhám a jdu na to. Pokud plánujete dělat film s tím, že byste mi ho pak dali, abych se koukla, radím vám dobře – co nejvíce dobrý efektů! Jednoduše když to mám být fantasy, tak ať to jde poznat, ale pozor méně je někdy více.
 
Já nemám co bych filmu vytkla, prostě nemám. Ani v jednom okamžiku jsem se nenudila a nepřemýšlela jsem nad zbytečnostmi. Štáb natočil opravdu povedený film, který vás donutí procítit pocity Kiliho, Bilba či naivního Thorina. Kostýmy jsou jen radost pohledět a hudba vám v pravé okamžiku drásá nervy. Konec mě pobavil, je hodně nostalgický a po té době, co Bilbo strávil na dobrodružné cestě, je to příjemný ho zase vidět ve svém vyrabovaném domku...

* * *
www.totalfilm.cz
Bitva pěti armád je poslední díl trilogiie, tudíž hodně navazuje na předešlý díl. Jeho hlavní postavy jsou vám vesměs sympatické a moc záporňáků se tu neobjevuje, ale za to tu máme mrzutého a naivního Thorina. Trilogie hobit prozrazuje události, které se děli před tím než Frodo vyrazil na svou vlastní cestu. Štáb se scénářem odvedl dobrou práci a najšlo by se pár chvil, kdy jsem se příjemně zasmála. Speciální efekty jsou pohlazením pro vaši duši fantasy diváka a hudba vám nedá spát, dokud si ji nestáhnete. Tahle dle mého vypadá dokonalý fantsay film s perfektním prostředí.
Peter Jackson se moc nedržel knihy, což je možná dobře, protože kniha je napsána spíše pohádkově a film by pak ztratil svůj půvab. No jen si představte, že by tam vůbec nebyli ty drsnější scény se sekáním hlav? Hrůza, co? Bitva pěti armád je o hodně tajemnější a ukazuje divákům i temnou stránku všech postav, zvláště pak ukazuje charakter zaslepeného Thorina. Je to napínavé, osobité a akčně vyhlížející.  Byla bych ráda, kdyby se takovýchto filmů začalo natáčet více, protože si troufnu říct, že film ...překonal knihu.
  Videa, trailers:

 
 Jaký je váš názor na tnto fantasy trhák? Četli jste předlohu?


3 komentářů:

  1. Já s Hobbitem bohužel až tak spokojená nebyla. Čekala jsem od něj něco víc. (Možná proto, že jsem právě četla knihu a doufala jsem, že se jí to bude trochu víc podobat..)
    Tvůj článek je ale velmi dobře napsaný a rozhodně souhlasím s tou částí o grafice! ;) Jinak na poslední díl jsem také napsala recenzi, kdyby jsi si chtěla přečíst trochu jiný názor (Fantasy is my weapon - The Hobbit: The Battle of the Five Armies)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, kniha je výborná, ale kdyby se drželi přesně podle knihy, jak jsem řekla, byla by z toho pohádka, ke které by diváky nepřitáhli. Děkuji a přímo tvůj článek jsem nedávno četla! ;)

      Vymazat
  2. Určitě kniha by se podle mě špatně chápala ale třeba ne.Nemohu posoudit.Četla si vraní dívku?
    s láskou http://mycrazydiary.blog.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři