[RC] Vražedná pomsta (Suzanne Collins)

Kniha: Hunger Games: Vražedná pomsta
Spisovatel: Suzanne Collins
Vydání: Fragment 2010 |336 stran
Moje hodnocení: 5/5


Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje! 

Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?
Druhý strhující díl trilogie Hunger Games nese titul Vražedná pomsta. Kniha vyšla v roce 2010 u nakladatelství Fragment. Po dočtení prvního dílu, ze kterého jsem ještě ted dost nadšená, jsem nečekala na nic a vrhla se i na tento díl. Něco mi však trochu říkalo, že to bude trochu slabší. Mýlila jsem se?

Katniss i Peeta jako zázrakem oba přežili hry, kde většinou přežívá jen jeden. Už se zdá, že oba budou moci žít v blahobytu ve Vesnici vítězů spolu se svými rodinami a přáteli. Jenže v tom se začne několik z krajů bouřit proti Kapitolu. Prezident Snow si je vědom, že za to můžou bobule při 74. ročníku Hladaových her, chce pomstít a provede to tou nejhorší možností - posílá Peetu i Katniss zpět do arény spolu s bývalými vítězi. Jiskra ale už přeskočila v nezvladatelný ohen...

Styl autorky je beze změny, opět napínavé a strhující od první strany.  Její popisy jsou velice stručné a jednoduché. Je pravda, že je spousty věcí, které by se daly mnohem více rozepsat do detailů. Svět, který spisovatelka vymyslela je natolik  zvrácený, že když jsem se zabrala do čtení, nemohla jsem se odtrhnout. Také jsem si trochu všimla, že se spisovatelka pokouší o rozvedení vztahů mezi hlavními propagonisty - Pettou, Katniss a Hurikánem. Přesto si však nemyslím, že jde o strhující příběh lásky a boje, jak říkala jedna ze starších anotací.. 
Kniha je čtivá a čtení je plynulé, do ničeho vás nenutí a přečte se během pár dnů. Co si pamatuji z filmu, tak kniha je prostě kniha a štáb evidentně vypustil celou první část knihy. 

První část knihy se zdála být taková pomalejší, šlo spíše o vysvětlování, co se stalo od posledních her, jak na tom ted svět je. Druhá část už byla o poznání akčnější, ale bohužel autorka se opakuje. Používá spousty stejných situací jako  prvním díle a ani nové a sympatické postavy mi moc nedaly pocit, že je to něco "nového." Co se však změnilo, jsou krutější zvraty v ději, které mě mnohdy překvapily. 

 V tom mi dochází, co to znamená pro mě. Dvanáctý kraj si může vybrat jenom z tří vítězů. Dvou mužů. Jedné ženy... Musím zpátky do arény. 
str.153
Závěr knihy hodnotím jako tu nejlepší část z celé knihy. Byla jsem zaskočená a překvapená. Z filmového konce jsme si moc nepamatovala a o to více to pro mě bylo překvapující. Dejme tomu, že bych to do Haymitche vůbec neřekla a musím říct, že ho mám čím dál raději. Autorka nechá konec velice otevřený a čtenář se tak může jen a jen těšit na poslední díl - Sílu vzdoru.  



Vražedná pomsta se mi jeví jako slabší díl, ale rozhodně ne tak, abych s ním nebyla spokojená. Knihu jsem četla velice ráda a čtivý děj mi ubíhal velice rychle. O tu originálnost jsem bohužel ochuzena byla. Už to nebylo takové velké boom, jako když jsem se dostala do arény v prvním díle.  Líbilo se mi, že se čtenář dozvídá spousty nových věcí, o třináctém kraji především! Už jde vidět, že se něco chystá, lidi se bouří a mě to neskutečně baví číst. I když Vražedná pomsta nedosahuje takových hodnot jako první díl, jde o knihu, kterou bych se nebála doporučit. Má všechno - čtivost, jednoduchost, akci...


5/5 
Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment. 


0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři