Sluneční bouře [RC]

Sluneční bouřeKniha: Sluneční bouře
Spisovatel: Asa Larsson
Nakladatelství: Host.cz
Žánr: krimi, detektivka
Série: Rebecka Martinssonová (1.)
Cena u nakl.:  254,-
Na podlaze kostela v severním Švédsku leží mrtvé a rituálně zmrzačené mužské tělo. A na noční obloze mezi vločkami padajícího sněhu tančí polární záře.
Rebecka Martinssonová se po letech vrací do svého rodného městečka Kiruny. Kdysi musela toto místo za dramatických okolností opustit a odejít do Stockholmu, kde pracuje jako daňová poradkyně. Nyní se vrací zpět, aby pomohla své dávné přítelkyni Sanně, jejíž bratr byl hrůzným způsobem zavražděn v kostele náboženského společenství, které kdysi založil. Krásná a zranitelná Sanna potřebuje Rebecčinu pomoc, aby se očistila od podezření, jež na ni padlo po bratrově smrti.
  Při hledání vraha se bude muset vypořádat nejen s policejními postupy, ale bude nucena čelit i dohadům kolujícím uvnitř uzavřené a vyděšené komunity. Bude muset zapátrat hluboko ve své paměti a ve svém svědomí, aby se postavila čelem k temnému tajemství, které za sebou v Kiruně zanechala a které je ukryto pod rouškou všeobecného mlčení.

Databáze | Host | Goodreads
http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png


Hlavní hrdinkou je poměrně mladá právnička, která se po prosbě její bývalé přítelkyně dostaví zpět do města, kde vyrůstala. S Rebeckou se však nesetkáte hned, ale až po nějaké době čtení. Rebecka má hodně drsnou postavu. Na to, že je žena a právnička, tak se chová opravdu tvrdě a chvilkama se mi zdálo jakoby vůbec nechtěla se ztotožnit s postavou ženského charakteru. Když si vzpomenu na pátý díl, dojdu k závěru, že se asi její charakter jen tak nezmění.  Postavy v knize bych popsala jednoduše reálnými. Některé jsou méně a některé více. 


Asa Larsson
Autorčin styl psaní a rychlost, jakou se vše ubírá, je dobrá a listy mi do určité části jeli sami pod prstama. Severské krimi má něco do sebe. Jsou to příběhy, které ve vás hodně zanechají a můžete být třeba už od první stránky do poslední napnutí jako špagát. Na knihách z tohoto prostředí se mi líbí nejvíce to, že jsou zasazeny do života někde tam, kde je téměř pořád sníh. Je to něco jiného, krajina je jiná, je pochmurná, nebarevná a to přesně je dobrý pozadí pro ideální kriminálku z pera spisovatelů jako je právě Asa Larsson či Nesbo.
Jak jsem řekla, styl psaní se mi zamlouvá, i když mnohem raději čtu v ich-formě. Na menší scény jsem byla i dost napnutá, ale kniha, která je propletená víceméně texty z bible, opravdu není pro mě.
 Ze začátku bych to popsala jako velice slibně vyhlížející, ale čím více se spisovatelka začala motat v minulosti postav a ještě více zajížděla do bible, tím více mě vstávaly vlasy. Pokud byste chtěli napsat knihu, nepište jí o křesťanství či jiné víře. Na tu už tu jedna kniha je a vesměs jsou všechny ostatní stejné. 

Přiznávám se nerada, ale posledních 40 stránek jsem už jen a jen doufala, abych už věděla, kdo je vrahem, i když jsem to vlastně na úplném začátku trochu tušila. Jako bod navíc musím dát to, že mi vrah opravdu známý nebyl až do posledních stran, přesto jsem to trochu čekala a kandidáty na vraha bylo hned několik. 
 * * *
Sluneční bouře na to, jak dobrá se zdála, ubíhá trochu pomalu než jiné kriminální knížky. Děj se protahovat skoro bych řekla do detailů, neustále se řešily vztahy mezi postavami z minulosti a o tom, jak pokračuje případ jsme se dozvěděli jednou za patnáct stránek.
K této spisovatelce jsem se dostala přes poslední díl z této série s názve 'Oběť Molochovi', a tak je pro mě trochu zvláštní se vracet k věcem, které bych při čtení pátého či čtvrtého dílu už měla vědět. Nicméně mě to až tak nevadilo, ba dokonce bych mohla říct, že jsem raději když jsem si přečetla  nejdříve novější díly, protože už teď mohu říct, že mě první díl nezaujal tak jako pátý. 

"Když Viktor Strangard umírá, není to vlastně poprvé."
www.ruudleeuw.com


Sluneční bouře je dějem poněkud pomalejší a spíše se rozebírá minulost Rebecky, což by se dalo prominou s faktem, že si Larssonová asi připravuje plochu pro svou sérii, která se snad rozjede nějakým akčnějším stylem.  Knihu bych mohla popsat jako lehké čtení, není sice nejlehčí, ale pokud nečtete vyloženě pohádky, tak by neměl být problém se do ní začíst. Z první poloviny vám stránky poběží pod rukou, ale ke konci děj nemile uvízne v mrtvém bodu, ze kterého ho dostal až brutálně provedený 'trest' Rebece v podobě jejího psa. První díl mě maličo zklamal, čekala jse od něj o něco více než jen pro mě docela nudnou zápletku. Průměrné s malým plus.
55%
První díl mě tedy moc nepřesvědčil, ale jelikož už vím, že pátý díl byl napsán opravdu geniálně, dám ještě spisovatelce několik šancí v podobě druhé, třetí a možná i čtvrté knihy.

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři