Dvě zrcadla [RC]


Kniha: Dvě zrcadla
Spisovatel: Karolína Limrová
Nakladatelství: Host
Vazba: vázaná
Série: X
Počet stran: 280
Cena u nakladatele:  229,-

Romantický upírský příběh od české autorky.

Kdyby si Joshua Merboth nekoupil starobylý dům nedaleko od Longville, zřejmě by nikdy Kate Simmonsovou nepoznal. A nikdy by nepřišel na to, že láska může být silnější než peklo smrti a krve. Na půdě chátrajícího sídla objeví prastaré zrcadlo, jehož kouzelná moc ho zavede do pokoje neznámé dívky. Nemůže slyšet její srdce ani cítit její vůni. Nemůže jí ublížit. Jeho stříbrné oči se mohou jen dívat a v jeho nitru se objeví záblesk čehosi, o čem si myslel, že už je navždy ztraceno. Ale co když přijde den, kdy zjistí, že mu obraz v zrcadle nestačí? Co když víc než po lidské krvi zatouží po zvuku jejího hlasu? Má někdo jako on vůbec právo chtít  víc než její úsměv?
http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png

Od napsaní slavné ságy Twilight uběhlo už docela dlouho, nemyslíte? Že by další kniha vzniklá ze základu na Twilight? No, nevím.
 

Pestrý příběh vypráví osud Joshe, upíra s temnou minulostí, a osud Kate, poměrně mladé ženy, jejiž matka se má vdávat, ale ona sama nikoho nemá kromě nejlepšího přítele, který ji nepatrně miluje. Josh se nastěhuje do nového domu a první, co ho překvapí, je podivné zrcadlo, ve kterém se dvakrát denně ukazuje neznámá dívka. To samé se však děje Kate a rozdílem, že Kate vidí v zrcadle pohledného uže. Oba se do svých společníků za zrcadlem zamilují a udělají všechno pro to, aby mohli být spolu. A co když do všeho toho zasahuje Katin nejlepří přítel Danny a Joshova bývalá, která se zdá být nebezpečnější než sám Joshua?
Kate Simmonsová je poměrně mladá žena, jejíž matka se právě bude vdávat, ale ona sama nikoho nemá. Má své přátele a svého nejlepšího přítele Dannyho, který je do ní zamilovaný, ale ona jeho city nesdílí.Ona je přátelské a milá, ráda poznává nové lidi, ale je tak trochu umělá.
Joshua Merboth má evidentně o mnoho let více než Kate. Jeho duše už je dávno v nedohlednu a pomalu se jeho těla zmocňuje zvíře, co touží jen po krvi. Myslí si, že jeho život už dá nemá cenu, že je odsouzen k věčnému zabíjení, a tak se snaží zabíjet jen ty, které lidstvo postrádat nebude -vrahy, zloděje, prostitutky.  Nikdy by netušil, že by se mohl zamilovat do lidské ženy a Kate netušila, že by se mohla zamilovat do smrtelně nebezpečného upíra.
Zdroj: prozeny.blesk.cz
Kniha nás doprovází v třech linkách. Jedna popisuje Joshuův život, kdy se stal upírem. Druhá nám prozrazuje něco více o přítomnosti Joshe v Longville po tom, co si koupí starý dům, a třetí je jenom o Kate.I přes tyto tři linky, jsem neměla pocit, že bych se jedinkrát v ději ztratila. Autorka se nesnažila o dlouhé protahování děje, což příběhu pomohlo.
O upírech, lovcích a ženách, které se do nich zamilují, je opravdu mnoho knih. Ovšem některé knihy dokážou v takto omývanému tématu opravdu zaujmout. Když jsem se dozvěděla, že hlavním impulzem napsat 'Dvě zrcadla' byla jedna fan-fiction na Stmívání, moc jsem se nedivila, ba dokonce jsem to čekala. Po čas čtení mi bylo jasné, že se autor knihy evidentně hodně vzhlédl v zamilovaných románech s upíry. Doteď se trochu stydím, že jsem Twilight nečetla celou, ale na svoji obhajobu jsem ji četla skoro celý první díl. Důvodem, proč jsem ono slavné Stmívání nepřečetla, bylo jedno - jsem zastánce pravých upírů, co se netřpytí, ale hoří nebo po pár hodinách začnou. A proto jsem čekala, kdy se onen fakt, že spisovatelka četla Twilight prokáže, ale ono nic.
Klobouk dolů za to, že místo aby se Josh třpytil, dala mu mnohem lepší 'vlastnost'. Na slunci totiž kupodivu ...jde vidět jeho pravý věk! Hodně mě to překvapilo, protože tohle tu ještě nebylo.
První zhruba polovina příběhu byla opravdu upíří romantika, naštěstí se nám to hezky přetočilo po tom, co do děje začal zasahovat člen lovců upírů a zároveň i bývalá přítelkyně JosheSandra. Tam teprve začne něco pro ty, co mají rádi knihy napěchované akcí, dobrodružstvím a nekončícím napětím, jak to všechno dopadne.
Zdroj: imgkid.com/
Autorka má poměrně dobrý styl psaní, který je i vcelku čtivý a není náročný. Dala nám do knihy romantiku, ale když už se začalo blížit nekonečné klišé v podobě upíří láska, dala čtenáři důvod proč se strachovat. Vytkla bych snad jen to, že od začátku jsem tušila, jak to vlastně Kate skončí, a docela mě zajímá jaký přísný význam tam mají dvě zrcadla, když by tam ani nemuseli být. Stačilo by, aby se ti dva potkali trochu jinak a máme zcela stejný konec. Mě to až tak nevadí, ale někomu by mohla vadit originalita zápletky. Přiznejme si, že tu  takových příběhů už  bylo mnoho. I přes podobnost s Twilight se mi Dvě zrcadla líbila více, ale přece jen jsem to čekala takové více kruté.

Limrové se jakožto české autorce povedlo mě dostatečně navnadit na volné pokračování Dva meče. Musíme brát v potaz i to, že se jedná o prvotinu a na to, že já české autory příliš nečtu, jsem velice příjemně překvapená. Začátek byl pro mě takový podivný a na můj vkus až moc zamilovaný, až se vztah Joshe s Kate zdála jako jedna velká pohádka, ale kdežto druhou část knihy jsem si vyloženě užívala. Děj s tak trochu přelomil do něčeho více akčnějšího a napínavějšího, co dokázalo mou mysl udržet při čtení až do konce knihy.

"Pár nepřirozeně zbarvených očí ho pozoroval s chladnou netečností. Ve chvíli, kdy se Joshua pokusil zavřít dveře, neznámý neskutečnou rychlostí překoval těch pár metrů a už svíral jeho hlavu."
str.10

Ukázka: Velký náhled

Dvě zrcadla je vcelku dobrý příběh, jehož některé  části budete jako čtenář číst s napětím. Je o velké lásce, která v pár scénách přechází až do přeslezené upířiny. Hodně mě u knihy držel fakt, že jde o upíra, kdyby se jednalo o člověka patrně bych si ani knihu nepřečetla. Díky odvážnému a kapku předpovídatelnému konci dávám 65 %. Není to vůbec špatné, ale nic pro čtenáře, co se jim  takovéto upíří romány nelíbí...
65%

Za recenzní e-knihu děkuji nakladatelství Host.cz

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři