Top 5 + 1 knih na zimní večery | RANDOM POST

"


 Buenos dias, Vánoce jsou za námi, ale dlouhé zimní večeři teprve přicházejí. Sníh na oknech, studený vítr a věčná nuda. Proč si ji nezpříjemnit s teplou dekou, čajem a dobrou knihou či dokonce ságou?
Můj výběr top 5 knih či sérií, které by vás alespoň trochu mohli zaujmout a myslím si, že každý jeden si jednu knihu z mého seznamu najde..a jelikož jsem přestala počítat, přidala jsem jednu bonusovou trilogii, jehož díly by dobrý čtenář měl poznat už jenom podle jednoho čísla - čtyřka!
http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png



Já ráda čtu a nejvíce času mám právě v těhto měsících, kdy je venku už zataženo a není tolik času běhat venku za světla. Právě v toto období se choulím do postele, i když upřímně bych to choulením nenazvala. Spíše jde o velice bezmyšlenkovité pokusy, při kterých jsem hledala dobrý úhel pro knihu, a nakonec z toho vzniklo něco krkolomnýho. Nedávno jsem se přistihla, jak si čtu tělem opřeným zem, nohama na zdi a rukama jsem si je nevědomě přitahovala k hlavě. Až tak zábavné dokáže být čtení [ :D]. I když jediné, co mě chybí, je sníh. No.. nahradila jsem si ho umělým na oknech, ale stále to není ono.
Vůbec jsem nepsala své nejoblíbenější knihy, ale spíše ty, které se pro tuto zimu hodí k přečtení, pokud jste je ještě nečetli. Na rozkecávání tu budu mít zítra článek, nebo ho budu mít až po zítří, ale to se neřeší [ :D]. Zkrátka bude...

***


1.  Bílé kosti | Graham Masteron | krimi
Začneme s nějakou dobrou detektivkou, kterou můžu velice doporučit. Bílé kosti od Grahama Mastertona jsou působivým kriminálním debutem, který vám nažene do žil trochu toho strachu z děsivých činů a přitom se podíváte do velice pozoruhodné kultury keltů. Čtení sice spíše pro starší čtenáře, dokáže však zaujmout i mé věkové kategorii [14+ ]. Ideální pro chladné večery při svíčce.





2. Saga of Darren Shan | Darren Shan | horor, fantasy
Proč s při čtení nebát? Vyzkoušet tohoto irského mistra hororů jednou musí každý! Jeho sága je známá po snad celém světě a stále více zemí ho poznává. Dle mého jeden z nejhezčích příběhů s upíry. Tajamný, děsivý, ale i velice čtivý. Celá ságy má dvanáct dílů, které hravě dokáže během pár večerů přečíst bez větších problémů. Začněte u knihy Madame Okta. Osud Darrena Shana mě chvátil a považuji spisovatele za jednoho z těch nejlepších.


3.  Esej o tragédii |Elizabeth LaBan | životní, YA
Překrásný příběh zanesen přímo do krásné zimy. Pojednává nejen o lásce, ale i o nebezpečí a o krutosti osudu. Opravdu jeden z těch nejhezčích a můžu ho trochu slepě přirovnávat k 'Hvězdy nám nepřály.' Jde o dobrý životní příběh, který přinese nejedno zklamání. Kniha vás ponaučí o tom, že i když se v jednu chvíli zdá být vše dokonalé, najednou se něco stane a vše je v koncích.


 


4. Dexter | Jeff Linsey | krimi
Kdo by neznal tohoto sympatického masového zabijáka? Ať už jsi seriál viděl, nebo jsi ho nikdy neviděl, rozhodně zkus knihu! Jedna z prvních krimi, kterou jsem přečetla a tak trochu mě nakopla do tohoto žánru. Jsem fanoušek seriálu a tak to velice cením, že i kniha je tak dobrá, protože tak dobrý seriál těžko překonat. Hlavní příběh nám také odkrývá trochu pravdy o Dextrově minulosti a jeho myšlenkách sériového vrahy. O čem asi přemýšlí si můžete přečíst v prvním dílu -




5. Trilogie Hon |Andrew Fukuda | dystopie
Tuto knižní novinku ve světě vám ani nemusím říkat, protože není snad nikdo, kdo by o ní neslyšel. První díl vede rozporuplné názory dvou skupin. Jednějm se líbí a druhým ne. Já patřím k nadšencům, kteří knihám od tohoto autora propadly. Naprosto napínavé, rychle se čte a originální, i když být originální ve světě upíří literatury je těžké. Trilogie se dá velice snadno srovnávat s trilogií Divergent a Hunger Games. Třebaže si nenajde dostatek fanoušků jako HG, u mě bude knihy na místě hned vedle knih od známých autorů jako Rowlingová, Riordan a Shan.




6. Trilogie Divergence + Čtyřka | Veronica Roth | Dystopie
Myslím si, že tady není moc, co bych ke knihám řekla. Snad jen to, že mě osobně se líbí více než Hunger Games a ve filmu mi hraje oblíbený herec - Ray Stevenson. Dnes jsem dostala Čtyřku do babičky k Vánocům a tak jsem se do  ní okamžitě pustila. Výsledek? Přečetla jsem jí s jedním dechem, jak moc jsem byla napnutá. Docela mě vyděsilo, že je to tak uzoučká knížečka oproti Divergenci, ale vychutnala jsem si jí. Na dlouhé zimní večery, kdy si zalezete s čajem do postele je tato trilogie ideální. 

 Jakou knihu byste doporučili vy? Zaujala Vás nějaká?

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři