Filmový pátek - JessaBelle







Film: JessaBelle 
Originál: JessaBelle
Réžie: Kevin Greutert
Rok: 2014
Žánr: Horror
Délka: 98 minut
Hrají: Sarah Snook, Mark Weber

Jessie po tragické nehodě přijde o snoubence a sama zůstane ochrnutá. Aby našla klid, nastěhuje se do starobylého domu v Louisianě, který kdysi patřil jejímu otci. Brzy se tam však začnou dít podivné věci a Jessie najde záhadný vzkaz od své matky, která zemřela před mnoha lety. Brzy pochopí, že tento dům je už dávno obýván i nějakou jinou bytostí.






 http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png


Po tom, co jsem měla tu čest viděl AnnaBelle, jsem v komentářích na česko slovenské filmové databázi našla zmíněný na právě horor JessaBelle. Jelikož jsem byla AnnaBelle jakožto opravdu záživném hororu nadmíru spokojená, nerozhodovala jsem se příliš dlouho.

Příběh JessaBelle nás zavádí na klidný venkov, kde to bude mít hlavní hrdinka Jessie, která po tragické nehodě je připoutána na vozíček, viditelně lehčí. Dům, do kterého se Jessie nastěhovala, kdisi patřil její rodině a stále patří, bylo by logické, kdyby někde v komodách našla něco po své matce, na kterou si přiliš nevzpomíná. Jednoho dne opravdu něco najde, ale místo toho, aby jí to pomohlo rozuzlit její minulost, ještě více se do ní zamotá. 
Když si pár dní po tom vyjedou na lodičce do menších bažin, které jsou velice blízko jejich domu, na něo narazí, na něco co je daleko více znepokojí než nález podivných nahrávek matky. Jessie a její nový kamarád naleznou dětský hrob, na čem by asi nebylo nic moc vzláštního jenom kdyby na jeho náhrobku nebylo napsáno jedno jméno - JessaBelle.

Jak už jsem říkala, JessaBell má velice podobný název filmu jako hitovka minulého roku AnnaBell a přesto, že jsem si myslela, že půjde o velice podobná díla, zdaleka nejsou stejná. Zatímco AnnaBell je spíše z démonického a duchařského žánru, JessaBell nevím, kam zařadit. Něco mezi duchařských a tak trochu psycho horrorem.
 
Autoři JessaBell  hodně vsázeli na dojemný příběh, ale podle spousty negativních ohlasů se ji to asi moc nepovedlo. Bohužel je to tak, ale JessaBell si na CSFD moc dobře nevede. Nevím, zda si lidé hrají na filmové kritiky a hodnotí jako ovečky ve stádě a nebo se jim to opravdu nelíbilo.
Co se mě týče, já bych ten film až tam bledě neviděla. Ano, má své velice nelogické a primitivní scény, ale zápletka je vcelku dobrá. Řekla bych, že takových tu ještě nebylo mnoho.

Když jsem tak projížděla obsazení nenalezla jsem snad ani jednoho alespoň trochu známého herce, ale dle mého vkusu se herecké obsazení vyvedlo a žádná z postav mě tam vyloženě nevytočila. Za herecké obsazení dávám rozhodně plus, mě se líbilo. Neviděla jsem, jak působí český dabing, protože se na filmy i seriálu už začínám dívat pouze v angličtině popřípadě s menší nápovědou v titulkách, a zatím neznám nikoho, kdo by film viděl v češtině.
 Žádný horror se neobejde bez speciálních efektů, jump-scarů a opravdu mnohdy děsivě hlasité hudby. V dobrých hororech se vám může nahnat husí kůže, ale když to štáb dostatečně nevylepší, může se z toho maximálně motat hlava. Co opravdu stojí za vyzdvihnutí, je scéna ve vaně, na které je postaven poster  filmu a polovina traileru. Vlastně se ani nedivím, protože to byla velice prapodivná scéna a řekla bych, že jedna z nejlepších ve filmu, ať už z hlediska efektů nebo z hlediska celkového dojmu.
Já říkám, že není nad dobře vyvedený jump-scare, který nenaštve, ale vystraší. Už od pohledu bude zřejmé, že jich tu moc nebude, lépe řečeno, že tu žádný nebude, bohužel. Takže nějakých opravdových lekaček se můžete vzdát hned.
První polovina mi přišla víceméně spíše jako hodně slabší horor a nebo jednoduchá oddychovka, se kterou bych si mohla vlézt klidně i pod tu postel v noci a dívat se tam. Druhá polovina a tedy hlavně všechno vysvětlující konec je výrazně lepší. Konečně je tam trocha akce a napětí, což o hodně okoření celý snímek. Jak to v hororech bývá, happyend nečekejte, protože by jste byli akorát zklamaní, za to se film JessaBelle ukončí docela podivným zvratem a při něm jsem si říkala jestli to myslí vážně.
 
 ***

Ten konec mě zkrátka, jak se říká, rozsekal. Nečekala jsem nic lepšího, ale zase nic horšího, jen jsem byla překvapená, že to takhle opravdu skončí a dál nic. Sečteno a podtrženo-dvakrát- JessaBell pro mě nebyl až tak špatný horor, ale samozřejmě nejsem filmový expert a vše řeším jen z pohledu fanouška a diváka. Není nijak významný v lekačkách, ale za to nám můž nabídnou poměrně doboru zápletku s velice pomalým odhalení. Kdybych měla srovnat velice podobné tituly JessaBell a AnnaBell dá přednost démonickému snímku. Na nějaký volný večer, kdy se nechcete přehnaně nudit, ale ani bát, je to ideální..
Nic přelomového, ale na můj vkus dobrý 'horror' v trochu jiném smyslu.



Trailer:

Patříte k lidem, co už měli tu 'čest' vidět JessaBell? Souhlasíte s mým názorem nebo vedete jiný? Popřípadě co vás na filmu zaujalo?

4 komentářů:

  1. Měla jsem tu čest vidět Jessabelle a musím říct, že mám velmi podobný názor jako ty. :) Nejlepší scénou byla tebou zmiňovaná scéna ve vaně. Na to, že se u takových filmů leknu a bojím opravdu skoro vždy, tak u Jess to tak nebylo. Vždy, když jsem čekala lekací či strašidelnou scénu (jak napovídala hudba) vše zase utichlo. Musím říct, že konec mě nijak nenadchnul, ale spíše ve mě vyvolal spoustu otázek. Vůbec jsem ho totiž nepochopila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Já jsem taky hodně na ty lekací části a moc jich tu nebylo.. :D Konec jsem pochopila dle příběhu možná dobře, ale nevím nevím :/ :)

      Vymazat
  2. Bála jsem se dívat i na trailer. Já na horory nejsem takže si myslím, že kdyby mě někdo donutil jít na tento film do kina tak místo na kritiku budu celou dobu myslet jenom na to kde na mě co vybafne :)
    http://style-et-vie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvůrci trailerů mají ve zvyku vždy vzít ty nejnapínavější kousky z filmu a udělat vše tak, aby to vypadalo, že jde o úplný trhák. Bohužel často to v celém filmu tak není. :/ Do kina bych snad na horor ani nešla, jsem hodně paranoidní člověk.. :D

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři