BackToSchool - Předškolní úklid


MwyW.png 


Buenos dias, 
tak nemohla jsem si to odpustit a i já přináším na blog tento velice nepříjemný fakt. Těch článků BTS nebude tolik, ale asi tři budou určitě a z toho jednen je DIY. Dnes začnu asi takovým docela pro někoho nudným tématem - předškolní úklid!
Blíží se nám škola a přesně od teď za 7 dní, už budeme sedět ve školních lavicích a opět se vidět se svými spolužáky či s novými, protože někteří určitě jsou na střední a gympl. No.. jo, ale po prázdninách máme v pokoji a všude ve věcech strašný borde. Tady jsem pro vás sepsala menší článek s radou.






DIY wall art
DIY
Jelikož já mám pokoj se sestrou o pět let mladší a teď jí bylo devět, netušíte jak rychle ona dokáže udělat z pokoje bojovou zónu. Přecejen je lepší mít v pokoji hezký pořádek, protože pak si tam můžete pozvat kohokoliv, aniž byste se styděli za kalhotky nechané na posteli. Taky se říká, že váš pokoj má nějakou energii a podle toho se v něm cítíte dobře.  Já si pokoj uklízím podle toho, jak velká nuda na mě padá a nebo když už opravdu vidím, že se tam nedá ani hnout- kromě malé

cestičky z obýváku k posteli a k PC-
První věc, co by jste asi měli udělat, pokud máte sestru, je jít a říct jí, že jdete uklízet, tak ať si ten bordel uklidí taky. No.. jo. Jenže když je sestra starší, tak vás pošle někam a když mladší, tak si naschvál jde hrát s panenkama a s kočárkem. Nejlepší je to nikomu neříkat-pokud něco nepotřebujete odnést, atd-. Zavřete si dveře a pusťte si písničky.


1. Dejte si menší cíl a začněte těma nejhoršíma místama
- u mě to pomáhá, protože se do té větší práce pouštím s větší energíí, než jakou bych měla na konci úklidu. Zkuste si napsat lísteček s místy, kde je největší špína a  postupně si je odšrtávejte. Nikdo neříká, že ten pokoj musí být hned teď, můžete si udělat kousek a kousek zítra. 

2. Zkuste si předem připravit několik změn v pokoji
- poté jde úklid docela lehce, protože se těšíte na předělanou postel, skříň a další nábytek.  Můžete si třeba i přehodit plakáty ze stěn a nahradit je za nové. A pokud máte ochcotnou sestru, přehodit si klidně i postele či stoly. 

3. Udělejte si na to čas
- nikdo neříká, že to musíš mít teď a tak s tím nepospíchej, ale dělej každý den kousek. Stačí když dnes uděláš skříň a stolek zítra knihovničku a kosmetiku. Taky musíte vědět, že to opravdu chcete, protože jinak vás to i v půl minutě přestane bavit a budete se to snažit uspíšit tak, že budete rvát věci kamkoliv. 

Dejme tomu, že si pokoj rozdělíme na třetiny, u mě to bude stoly + noční stolek, postel + knihovna , skříň a podlaha. Rozdělte si to , tak aby to vyhovovalo vám! Já bych začala tím nejhorším a u mě je to jednoznačne skříň a podlaha. 


add a captionSkříň a podlaha
- nejdříve  seberu segřiny věci a hodím je na její postel, protože jinak bych jí nedonutila si to uklidit.  Já začínám podlahou, protože bez ní, bych něměla kam věci házet a následně rovnat. Nemusím jí hned stírat a zametat, ale jen upravíme, co se týče věcí. Ze začátku věci můžeme naházet na postel, ale lepší je si je hned uklidit, protože pak by se nám to skládalo na jednu kupu a ke konci by jsme se museli vypořádat i s tím. A jde se na moji nejhorší část - skříň. aždý má jiný systém na uklídání věcí a můj systém byl - hodit to tam kam se to vejde, ale teď je konec prázdnin a mě nezbývá nic jiného než to uklidit celé a hezky.  Vezmu si to hezky po poličkách, ale nejprve začnu pravou stranou dole tedy spodní prádlo a ponožky, čepice, šátky. Mám je narovnané v takových bedínkách, tak ty bedínky vezmu ze skříně a hezky si všechno srovnám-ne, tak aby to srovnané vypadalo jen nahoře a dole byl bordel- Ponožky do jedné, spodní prádlo do druhé a do třetí čepice, šátky atd. Všechno, co je vám malé se snažte vyházet, jinak se vám tak budou ty věci hromadit. Pak někam budete spěchat, ale vezmete si například malé ponožky nebo roztrhané.  Hned nad bedínkama mám bundy. Jelikož je léto/ podzim nosím převážně lehké bundičky například takovou skoro až pánskou vojensky zelenou budnu s "U.S. Army". Jelikož se nám počasí brzo přehoupne, vyměňte některé bundy za teplejší a některé můžete úplně vyhodit.  Teď vyházíme tu hlavní číst skříně- vím, že někteří mají trika atd na ramínkách, ale já mám boxy- všechno jde dolů na zem, kde se to postupně skládá. Nevyhazuji všechny boxy naráz, ale po jednou či po dvou. Nahoru si dám trika, protože jsou nejblíže- nemusím se sklánět ani skákat-, pod ně mikinky, které se tam vejdou. A poslední dva boxy tvoří jen jeany, legíny a sukně+kraťasy. 
Porovnejte si to tak, aby se vám to líbilo a hlavně, abyste v tom měli pořádek.


Untitled



Stůl + kosmetický stůl
Na stole musíte míst jen to, co doopravdy potřebujete a samozřejmě je to místo a prostor. Přes prázdniny jste si třeba na stole dělali obědy, dávali papíry, ale teď je na čase tam mít jen věci do školy. Začněte jedním rohem stolu nebo vnitřním prostorem. Na jednu část, která je nejvýše, jsem si dala lampu a globus, doleji je boxík na pastelky a spousty propisek spolu s lepidlem a gumou(mám to hezky po ruce). V dvou zásuvkách si můžete skladovat lepíky nebo fotky. Hlavní skříňka má být na školní sešity a učebnice, které si tam přehledně dávejte. Šuplík využíjte na diáře, papíry nebo deníky. Hlavní prostor by měl být uklizený a čistý, ale pokud vám to vadí, dejte si tam například plakát nebo rozvrh hodin, který si vytisknete.
Kosmetika je pro holku velice 'zajímavá' a proto si ji udržujte, co nejvíce v pořádku. V tomto případě je úplně na vás kde začnete, protože kosmetiku si uklídíte, i kdyby se vám nechtělo.Do tří šuplíků se mi vejdou řasenky a linky na oči, sponky i gumičky. Ovšem čím více toho máte, tím více musíte mít místa. 
  
.
Nauč se spát jen tam, kde je otevřeno.


Postel a knihovna
Někteří si knihy rovnají podle barev, spisovatelů nebo vazby, ale já si je rovnám podle velikostí a stáří. Ty novější mám dole a ty starší většinou paperbacky mám nahoře. Pokud nám tu zbyde nějaké místo, doplňmě ho složkama s čímkoliv nebo reproduktory. U mě se pak asi jedna menší čtvrtina dolnější poličky skládá ze sešitů s příběhy( je jich tam asi 6). Tam, kde už nemáte knihy, dejte vaše časopisy nebo jiné boxy na papíry.
Postel by měla být čistá, takže jí vyslečte z povlečení a dejte si nové. Pyžamo vyměňte, zastrkejte roky pod madraci a pokud máte někjakého velkého plyšáka, posaďte si ho  hlavě-vypadá to úžasně. V obchodem prodávájí samolepky na zeď v různých velkých provedení. Já si koupila velkého čínského draka a nalepila si ho nad postel. S kombinací tmavě fialové to vypadá úžasně, stejně jako s tmavě růžovou. 









Něco nakonec
Pokud máš nudné bílé zdi, kup si již výše zmíněné samolepky na zeď. Jsou velké a podle mě nestojí tak moc. Je to hezčí než nějaký plakát a báječně se to lepí! 
Mrkni na YT, je tam spousty DIY videí ohledně pokojů a rozhodně si tam najdeš věc, která by se ti v něm líbila. 

Každý má jiný systém na uklízení a ne každému může ten můj svěčit. Tento můj systém je jen jako příklad k předškolnímu uklidu! 

Jak se vám tento článek líbil? Chtěli by jste DIY na 'obal' na sešity a rohovou záložku?
 

3 komentářů:

  1. Hezký článek...podobný úklid jsem dělala na začátku prázdnin...mám stajný systém...
    DIY není špatný napad �� http://teckatecka.wordpress.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já takový úklid musím dělat každý 3 měsíce :/ moc děkuji....

      Vymazat
  2. Ahoj, moc pěkný článek... :) Dosud jsem blogovala jen o knihách, ale možná budu mít všeobecný blog a druhý pouze recenzní. :) Děkuji za skvělý nápad... Já uklizeno mám, ale asi uklidím ještě jednou (hned zítra). :)

    www.nim-bookworld.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři