[RC] Mysterium Tremendum - Sebastian Rainer

Kniha: Mysterium Tremendum
Spisovatel: Sebastian Rainer
Vydání: Panteon 2015 |288 str.
Moje hodnocení:2/5

Absolutní odhalení nejtemnějších koutů lidské duše.
Inspirace a posedlost Tizianovým obrazem Apollón a Marsyás.
Neuvěřitelný přerod muže v bytost posedlou svým dílem.
Emoční zážitek z tajemství zvaného mysterium tremendum.
Rázný a hrůzný počin životem zkoušeného muže.

Příběh se odehrává v 70. letech v Beskydech. Mladý výtvarník způsobí autonehodu, která ničivě dopadá na obyvatele vesnice i umělcovu psychiku.

O knize Mysterium Tremendum jsem toho moc nevěděla a patrně bych se nedohnala si ji zajít koupit, ale když jsme ji uviděla v nabídce recenzních e-knih od knihkupectví Knihcentrum, nějak jsem neodolala. Tajemně vyhlížející Mysterium Tremendum už mi leželo ve čtečce...

https://scontent-vie1-1.cdninstagram.com/hphotos-xta1/t51.2885-15/e35/12338560_1000542713335229_1966831812_n.jpg                       

Nevím však, zda to byl úplně nejlepší nápad. Hlavní postavou v příběhu ze 70. let je umělec bez práce Erik, který po smrtelné autonehodě, kdy umře jedna z dívek z vesnice, jakoby byl v jiném světě. Vnímá jen jeho obrazy a peníze, které mu chybí a které by získal novou zakázkou, jakoby neměly hodnotu.  Jednoduše to s ním jeho přítelkyně nemá lehké a  je jen otázkou pevných nervů, kdy se něco pokazí.
Musím přiznat, že jsem do příběhu dávala poněkud přehnané očekávání a chtěla jsem z komára velblouda. Hlavně to bylo díky reklamě, která kvůli knie nastala. Neříkám, že je to špatně. Kniha se musí propagovat, ale tady to šlo opravdu trochu mimo. 
Nemyslím si, že by byl děj špatný, ale zhruba do poloviny knihy jsme byla naprosto zmatená v ději. Vůbec jsme se nevyznala a neustále jsem tápala v ději, zda jsme něco nevynechala, protože mi to zkrátka nešlo dohromady. I když jsme byla v menším chaotickém rozpoložení, četlo se mi docela rychle a napínavě. Avšak s  jistotou mohu říct, že nebýt kapce toho thrilleru v ději, patrně bych knihu neustále odkládala. 

"Obvykle krev oběti stéká od koutků úst po bradě a tam odkapává. Když jste ale vzhůru nohama, rudá směs vám nateče do nosu, úst a očí. "
 str.240
Styl autora mi chvilkami přišel úchvatný a hltala jsem každé slovo, ale pak zase byla místa, ve kterých jsme se mučivě nudila. Klobou dolů za mrazivé popisy a detaily, i když si z nich člověk nesedl na zadek, nebylo by pěkné o tom přemýšlet déle. Skákání z pohledu na pohled mi však moc úsměvu nevyčarovalo. 
 O závěru toho taky patrně moc nevím, protože většinu z něho jsem téměř nudou prospala. První dvě třetiny knihy by ještě šly, ale závěr knihy byl pro mě propadák. Nejde o to, že jsem si ho tak vůbec nepředstavovala, spíše mi jde o tu logiku, které moc nepobral. Naštve to nejen knižního kritika, ale i obyčejného čtenáře jako jsem já.


At chci, jak chci, nemohu dát větší hodnocení než dva. Věřím, že si najde své fanoušky mezi českými čtenáři, ale pro mě je to nic moc. Možná jsme si zvykla na chladné detektivky a thrillery z ciziny, kde se krví musíte brodit, každopádně knihu řadím mezi jednou a dost. Nejzajímavější na knize mi přijde historky, jak vznikla.  Kniha tajemná v autorově kůži obalená, no ne?

2/5
 Za poskytnutí e-knihy k této recenzi děkuji knihkupectví Knihcentrum

Anika Rodriguez 

2 komentářů:

  1. Já jsem si knihu koupila v klasické podobě, ale ještě jsem se nedostala k jejímu přečtení. V každém případě, při prvním setkání s knihou jsem se až příliš zblízka dívala na obálku a nějak mi z ní začalo být špatně... :D A přestože jsem knihu do teď nečetla, myslím, že s její propagací prostě přehnali a přecenili ji...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem sama zvědavá, co na ni budeš říkat. :) ale věřím, že na pohled musí mít zajímavou vazbu.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři