[RC] Elita - Kierra Cass


Kniha: Elita | Elite
Spisovatel: Kierra Cass
Vydání: Coo Boo 2015
Moje hodnocení: 3/5

Třicet pět dívek přišlo do paláce soutěžit v Selekci. Všechny až na šest byly poslány domů. A jen jedna se provdá za prince Maxona a bude korunována princeznou Illey.
America si pořád není jistá, kde leží její srdce. Když je s Maxonem, nechává se unášet jejich novou dechberoucí reakcí a nesní o ničem jiném, než být s ním. Ale kdykoliv vidí Aspena vykonávajícího práci strážce v paláci, je strhávána vzpomínkami na společný život, který si plánovali. Jak se skupinka zmenšila na Elitu, jsou ostatní dívky ještě odhodlanější získat Maxona - a Americe běží čas na rozhodnutí.
Právě když si je America jistá, že se rozhodla, zničující ztráta ji donutí znovu o všem začít pochybovat. A zatímco se snaží představit si budoucnost, agresivní rebelové odhodlaní svrhnout monarchii nabývají na síle a jejich plány by mohly zničit její šanci na jakýkoliv šťastný konec.

  


America je Elita. Zůstala mezi posledními šesti dívkami a boj o prince je ostřejší než předtím. Každá ho chce a bez ohledu na to, jak si ho chtějí získat. Naštěstí America ví, že o Maxona nestojí...a nebo ano? Když už si myslí, že každou chvíli odjede domů, protože Maxon si vybral jinou a Americu lid nemá moc rád, z prince vypadne spousty tajemství, které by jí bez důvěry nesvěřil. America je odhodlaná bojovat dál i přes neochotu krále, který v ní vidí jenom pobuřovatelku a ničitelku monarchie. Dokáže America zůstat v Elitě, aby mohla stát o trůn nebo jí láska k Aspenovi donutí odejít a vzdát se navždy bohatství, Maxona a ...možnost změnit celou zemi?

První díl jsem si pořídila docela nedávno, protože kam jsem přišla, tam byla recenze na to, jak je to úžasné a jak by to měla být povinná četba. O několik dní jsme měla první díl z této trilogie přečtený. Druhý díl s ještě hezčí obálkou byl tedy mou povinností! Ale(!) ... jak už to bývá, nikdy nebyl druhý díl lepší než první, bohužel.


Elita je druhý díl v trilogii Selekce, který navazuje na stejnojmennou knihu Selekce. Kdybych měla celý děj zkritizovat, nikdy bych si nedovolila vznést slovo na obálku, protože nevím, jak to dělají, ale Coo Boo má jedny z nejhezčích obálek vůbec. Nedávno si ode mě dokonce teta vypůjčila první díl, prý jen proto, že to vypadá hezky. /(:D)
 
Hlavní postavou, tak jako v minulém díle, je tvrdohlavá America, která mi neskutečně připomíná Katniss z trilogie Hunger Games. Její postava toho má s Mer spousty společného a celkově si myslím, že podobnost s Hunger Games je na Selekci i Elitě velice vidět. Abych pravdu řekla, tak kdyžjsem četla první díl této trilogie, tak jsme byla z Am vyloženě nadšená, byla to silná žena, která věděla, co chce. Bohužel autorka si řekla, že bude vést knihu trochu jinak a z sympatické Mer se stala nerozhodná Mer. Vůbec si nebyla schopná vybrat a pořád pobíhala mezi Aspenem, láskou z dětství, a Maxonem, její novou láskou, což mě tedy slušně iritovalo a trochu mi to zastínilo pohled na jindy milou Ameriku. Aspena jsem už předtím neměla moc ráda, a tak je jasné, že tu lásku přeji Maxonovi, který mě ještě více utvrdil v názoru, že ne všichni princové jsou namyšlení.

Příběh nás opět zavadí do míst, kde si lidé žijou jako v pohádce a mezitím za zdmi paláce a města zuří války, boje a chudoba. Upřímně se mi líbí myšlenka autorky stvořit jiný dystopický svět, který se ji tedy povedl. Země je rozdělená do několika kast a je doplněn o rebely, kteří vlastně v průběhu knihu dodávají tu napínavost a akčnost. Jenom díky nim jsem tuto knihu definitivně nezařadila do romantiky. Romantika v této knize hraje tu největší roli a zvláště pak trojúhelník mezi Aspenem, Americou a Maxonem, který ne vždy byl tak super na čtení. Víte, když o tom čtete chvíli, tak toto klišé můžete přehlídnou a dělat, že tam vůbec není, ale když vám ho autorka dá pod nos po celou dobu knihy, už vás to začne trochu štvát. Mě možná více než trojúhelník štvala nerozhodnost Americy, která však k tomu taky patří. Za jediný pohyb v celé knize vidím to, že jsme se dozvěděli pravdu o tom, jak vůbec se dostali k trůnu a že to  zdaleka nebylo pro dobro lidu.

The selection                    Just want to post again✌😆

Autorka má vskutku čtivý styl i přes děj, který si zvolila. Jedinými akčními místy jsou tu děsivé útoky rebelů, o kterých bych se velice ráda dozvěděla něco více, ale jinak jde o romantický příběh s hromadou klišé. Elitu považuji za slabší díl oproti Selekci, jak to už bývá u druhých dílů. Neříkám, že mě to nebavilo, ale přece jen v tom prvním díle bylo více napínavých scén, nebyl tam ještě ten romantický trojúhelník a z Ameriky ještě nebyla nerozhodná slepice. Nevím, co si mám o knize myslet. Mám na ni smíšený názor. Četla jsem ji opravdu ráda, velice mě bavila, ale ty trojúhelníky a nerozhodnost hlavní postavy mi vadila. Když se na to podívám více, hltala jsem knihu, ve které se vlastně nic neudálo a moc věcí jsme se nedozvěděli. Věřím, že se najde spousty lidí, kterým to však vůbec vadit nebude a knihu zařadí mezi nejoblíbenější. Jako celek se mi kniha moc líbila, ale kdybych už měla komentovat jednotlivé prvky, tak bych neměla moc, co chválit. Podle mě bude lehký nadprůměr knize stačit s tím, že si přečtu i poslední díl...
3(1/2)/5



Instagram | Facebook | Ask
Anika Rodriguez 

4 komentářů:

  1. Já ještě nečetla ani Selekci a vůbec nevím, jestli budu.. já a romantika.... no, moc kámoši nejsme. A ta hromada klišé, která je všude zmiňovaná a vidím ji, i když knihu přečtenou nemám mě taky moc neláká :D Ale moc pěkná recenze!
    http://unravel-thoughts.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! Je to taková dystopická romantika, no :D ale kdo by nechtěl žít v paláci, že?

      Vymazat
  2. Práve mám požičanú z knižnice Selekciu a chcem sa do nej čo najskôr pustiť, som zvedavá aký kniha bude, Teším sa na autorkin štýl, vyzerá to dobre. Pekne napísaná recenzia, aj keď som ju iba tak prebehla, aby som náhodou nenarazila na spoilery k jednotke :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto tě chápu. :D Myslím si, že jsem moc nespoilerovala (doufám), ale bohužel nějaké informace jsem musela sdělit.. :D každopádně děkuji a doufám, že se ti bude líbit. :) ;)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři