[RC] Mezi zloději - Douglas Hulick


Kniha: Mezi zloději
Spisovatel: Douglas Hulick
Vydání: Baronet 2012
Moje hodnocení: 3/5

Ildrecca je nebezpečné město, pokud si nedáte pozor na to, co děláte. Abyste dokázali vládnout ulicím a přežít, chce to šikovnou ruku a bystré oko. Rothe naštěstí oplývá obojím. Je již léta členem Bratrstva. Zadává si se zloději a vrahy z nejšpinavějších uliček i z těch nejnoblesnějších čtvrtí. Při práci pro vládce podsvětí vyhledává a likviduje potíže uvnitř organizace - a k tomu si bokem vydělává pašováním vzácných předmětů.
Když mu však šéf nařídí, aby vypátral, kdo dotírá na členy jeho klanu, objeví daleko větší záhadu - knihu, po níž, jak se zdá, pátrá spousta dalších smrtelně nebezpečných lidí. Knihu, která je možná schopna svrhnout vládce a zničit zločinecké podsvětí. Knihu, která nyní pálí Drothea do rukou...


Drothe je čenich a to znamená, že jeho úkolem je přenášet informace ze zdrojů na ulici přímo do uší vládců, kteří jdou těžce po svém a nebojí se nikoho zabít. Drothe najednou do ruky dostává podivnou knihu a když se dozví dva největší bossové, že ji má, začne předhánění, kdo ji dostane první. Jenže kniha, kterou Drothe drží v rukou, možná vůbec zachránit Ildreccu nemá, třeba ji má zničit. Kolik krve bude ochoten prolít, aby se kniha nedostala do rukou vládců a jak velkou zradu bude ochoten podstoupit. 
* * *
Na knihu jsem narazila v jednom nově otevřeném knihkupectví, už to bude asi tak 3 měsíce, ale na recenzi jsem se zmohla teprve teď, protože se mi vůbec nerecenzovala dobře. Zaujala mě obálkou, tou hlavně, protože miluji (!) knihy, které pojednávají o minulosti a jsou vedeny ve fantasy žánru. Zloděj na obálce se mi prostě na první pohled zalíbil a jelikož knihy byla ve slevě na asi 59 korun, neodolala jsem.

DyZCn

Pojďme si však shrnout nejdříve postavy, protože bez nich by kniha nebyla knihou. Hrdinou v ne tak pravém slova smyslu je Drothe, čenich v zemi nazvané Ildrecca. Drothe je jeden z těch hezčích důvodů, proč jsem knize dala takové hodnocení. Už od začátku, přestože to byl "zloděj", mi přišel sympatický, příjemný a já mám slabost pro bad boys (asi jako většina z nás). Pojem hrdina je pro něj však nepřesný, protože Drothe není vůbec dokonalý a to mu hodně překáží. Byla legrace vidět ho, jak se pere sám se sebou. Když si však vezmu fakt, že by měly být postavy realistické, aby se čtenář cítil, že tím příběhem žije, tak v tomhle ohledu to autorovi trochu ujelo. Většina postav, a mohli se tvářit sebelépe, nebyla realistická a jejich chování neodpovídalo okamžiku. To mě trochu mrzelo, protože i ten Drothe byl plochý...Nedokonalý, tajemný, ale plochý.
vUNKY
Styl psaní autora mi místy vyhovoval a místy ne. Záleželo to na kapitole a na ději. Velice se mi líbili popisy boje a celkově ty akčnější scény, protože ty popsal autor čtivě a napínavě.  U nich mě to vyloženě bavilo a užívala jsem si každičkou tuto scénu. Ovšem téměř veškerý zbytek mě, abych pravdu řekla, mě nudil. Často zněly vtipné poznámky či nesmyslné nadávky, u kterých jsem se zasmála, ale ani to už nezachránilo knihu před hodnocením.

Děj je opravdu nabitý podrazy ze všech stran, po pár stránkách jsem zjistila, že tady někomu věřit, to byste museli být blázni. Ze všech stran se na mě hrnuly podrazy a intriky, které vyžadovali číst opravdu pilně a snažit se nevynechávat strany. Příběh je jednou z věcí, která se mi též na knize líbila. Když pominu styl, kterým byl příběh psán,  sám o sobě děj se  mi líbil. Byl tajemný, intrikářský, nemohli jste nikomu věřit a do děje byly zapracovány napínavé boje, kterými mě kniha u sebe držela. Nebýt toho, nejspíše bych knihu odložila.
"To jméno!" vybídl jsem ho, když skončil.
"Zaplať," odplivl.
"To není jméno." Vstal jsem a přišlápl mu hlavu, až jsem mu zlomil nos. "Zkus to znova." 
str. 19

Velkým minus vidím i to, že autor vůbec nepopsal, jak funguje tento nově vymyšlený svět. Jsou tak nějací čenichové, Bílé šerpy, Degani, kteří plní své přísahy, ale jinak jsem se o něm prakticky nic nedozvěděla. Jakožto fanoušek promyšlených knih, ve kterých jsou fantasy země popsány podrobněji, jsem prostě očekávala, že mě s Ildriccou seznámí. Jediné, co jsem však pochopila je, že se dělí na dvě území dvou bossů  a nad nimi stojí jakýsi Stín. Neskutečná škoda...a pitom by stačila i ta mapa  a pár slov navíc.

WdK4             jJ9NP

Do knihy jsem se nedokázala začíst už na začátku a ke konci se to moc nezlepšilo. Hodně za tím stáli postavy, nedokázala jsem je k nikomu přiřadit, protože jejich chování nebylo vůbec odpovídající momentům. Docela se divím, že mě tak nabitá, tajemná a svým způsobem drsná kniha nebavila. Člověk by řekl, že se mi to bude líbit a ono ne. Jak jsem nedávno četla na Databázi, je to drsné čtení pro chlapi, což by mohlo vysvětlovat i to, že se mi až tak nelíbila.  Knihu hodnotím jako průměr a to  díky Drothovi a jeho humoru, skvělé obálce a anotaci a ději, který by byl vynikající, kdyby byl více popsán svět, ve kterém žije.   Velice jsem se snažila najít jakýkoliv pěkný bod pro knihu, abych nebyla příliš kritická, ale zmíněné tři věci byly jediné, co jsem po třech měsících našla.
3/5

(Omlouvám se za kvalitu fotek, bohužel jsem si přehodila filtry a nastavení ve foťáku a snažím se to teď dát dokupy.)

2 komentářů:

  1. Mne ten obal pripomenul hneď Assasin´s creed :D len bez kapucni. Celkom slabé hodnotenie, ja sa takýmto knihám (nemyslím žánrovo) vyhýbam. V oddelení v práci máme takú jednu veľkú policu a skoro všetko je od Baronet, a nič v zlom ale tie knihy mi prídu všetky ako strašné braky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Áno! Toho mi to taky připomínalo.. :D Od Baronetu mám ráda sérii Cassie Palmer a od té doby nic. Bohužel... :) zkrátka Baronet moc nevydává knihy pro mě..

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři