Volání Sirény: Pomsta [RC]


Kniha: Volání sirény: Pomsta
Spisovatel: Michaela Burdová
Nakladatelství: Fragment
Vazba: brožovaná
Série: Volání sirény(2.)
Žánr: romance, fantasy
Počet stran: 365
Cena u nakl.: 212
Vydržela pravá láska staletí a překonala nenávist, nebo se změnila v touhu po pomstě?
Noel se nedokáže smířit se smrtí svého přítele. Je přesvědčená, že za ní stojí nadpřirozené síly. Každé léto se totiž ve městě ztrácejí a záhadně umírají muži. Její teorii o siréně, která má všechno na svědomí, nikdo nevěří. Až na záhadného Derrena, který se nedávno přistěhoval a kterému Noel očividně není lhostejná. Co když ale Derren něco skrývá?
Dívka se začne zaplétat do příběhu staleté zrady a nenávisti a brzy zjišťuje, že jí jde o život. Vše se ještě zkomplikuje, když poznává strýcovu přítelkyni Larissu – skutečnou sirénu.
http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png
Noel je i po roce neustále zamlklá a většinu svých myšlenek věnuje svému mrtvého příteli, který zemřel před rokem na podivné události. Najednou přesně rok po něm, zemře jeho sestra. Zpočátku se to nezdá mít žádný význam, protože v tomto městečku se už po léta každé léto někdo ztratí a nebo se objeví mrtvý, ale tentokrát je to jiné. Všechny tyto zmizení, úmrtí i přepadení se odehrajou po tom, co se do města přistěhuje mladý a tajemný Derren Drakens. Noel se s ním sbližuje a plně mu věří, zdá se, že se do něj zamilovala, ale pomalu nic o něm neví. Když nakonec zemře i její strýc začne mít menší ponětí, že do města připlula siréna a jde jí o to, aby se Noel příštího léta nedožila ...ne jako člověk.
* * *

Volání sirény s podtitulem pomsta je druhým a volně pokračujícím dílem na první díl od české autorky, který se jmenuje Prokletí, jehož recenzi naleznete zde. Jde o poměrně nejnovější knihu z pera této mladé české fantasy autorky.
Po kritice jiných blogerů na první díl jsem se přesvědčila, že první díl není tak špatný jak se může zdát, ale teď je tu druhý díl, druhý příběh a druhá šance se setkat s Larissou. Knize jsem dávala rozhodně větší předpoklady než prvnímu dílu a když jsem se do ní pořádně začetla, což mi nedělalo obdivuhodně žádný problém, byla jsem opět překvapená.  Pomsta mě totiž bavila i více než Prokletí!


Prokletí bylo hodně o minulosti Liama, Larissy a samozřejmě Derrena. Jenže teď tu žádný Liam nebyl, což je podle mě posun k dobrému. Neměla jsem ho ráda. Zato jsem ráda, že autorka ponechala Derrena a přidělala novou postavu Noel.
S hlavní hrdinkou jsem neměla žádném problémy a dokonce si troufnu říct, že mi neuvěřitelně sedla už jenom kvůli tomu, že měla podobný charakter jako já. Našla jsem v ní sama sebe. Derren se mírně změnil. Už nepůsobil tak ploše a tak krutě jako v prvním díle. Za co jsem opravdu ráda je to, že už žádný Liam a minimum Larissy. I když to ode mě zní trochu škaredě, tak si myslím, že Liamovo chování a Larissino hodně minulému dílu škodili.

Na ději je vidět, že je opravdu promyšlený a sedí k sobě. Nenašla bych snad jedinou chybičku co se týče nedomyšlených věcí. Je vidět, že Míša Burdová myslí opravdu na všechno. Tentokrát nemohu na její styl psaní říct ani slovo, protože plochost většiny postav už nebyla tak viditelná a i kdyby nějaká byla, já ji nenašla. V milém díle jsem přemýšlela, kdy začne romance, protože se mi jí stále nedostávalo, ale zde mi to bylo hezky vynahrazeno. Na to, že já jsem úplný prkno, co se týče procítění romantických scén, tak tahle kniha, i když není nějak moc romanticky psaná, mi vyhověla ve všech směrech.
Ale ten konec? Popravdě jsem ho nečekala a myslím si, že by se nenašel nikdo, kdo by ho čekal. Zkrátka to byl opravdu převrat a nečekaný, čímž přiřazuji spisovatelce velké plus za nečekané překvapení. I když bych si Derrena přála vidět s někým jiným než s kým skončil, zakončilo se to opravdu prapodivně. Nejde mi ani o to, s kým nakonec skončil, ale jde mi o tu pointu  kolem Larissy a [drobounký spoiler -> ] její sestry. Jednoduše se mi tam nehodil, i když působil bůhví jak hrdinsky.

Jako dvoudílná série mi tyto knihy opravdu sedli a moc 'špíny' bych na ně neměla. Nevím, co se na nim ostatním nelíbí, mě se opravdu líbí a řekla bych, že konečně další novodobá fantasy kniha, se kterou se Češi mohou trochu vytáhnout. Přece jen sirény jsou docela originální téma, ne?
"Jsem tvá, tvá.
V lásce svobodná.
Pojď ke mně blíž a věř mi.
Jsi mým snem, jsi mou touhou.
Dotkni se mě na věčnost dlouhou.
Pojď ke mně....navždy."
Michaela Burdová
str. 364



Pomsta je čtivá a opravdu nervy drásající kniha, která ve vás nenechá nic jiného než pozitivní otisk. Kniha je na čtení opravdu lehká a čtenář se nenudí. Rozhodně od prvního dílu vidím zlepšení, i když i ten se mi velice líbil. Míša Burdová prokázala alespoň mě, že se jejich příštích knih nemusím bát. Originální zápletka s opravdu zajímavým a nečekaným koncem. Kromě pravého fantasy příběhu se autorka trochu zaplétá i do té romance, která je v tomto množství opravdu potřebná a myslím, že to nebude bránit v čtení ani těm, co po ní neprahnou. Prokletí jsem dala 70% a Pomsta si i s tou graficky povedenou obálkou zaslouží plných 85%! Ano, až tak jsem unešená..

85%
Těch pár detailů tam chybí, ale na obhajobu knihu - není jich moc! Bohužel vím, že se kniha nezalíbí zvlášť kvůli stylu vyprávění všem. Jediné, o co bych příště moc nestála je ten podivný konec...
Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.cz 
Spolupráce si velice vážím. 

3 komentářů:

  1. Sice mě trochu odrazuje nálepka YA, ale až bude u nás v knihovně tak vyzkouším.=)
    ggeek.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že by nemusela, protože moc jako YA bych knihu neviděla ;) :)

      Vymazat
  2. Čoooooo?! Chcem nepoznám a ešte raz chcem! Milujem morské panny.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři