[RC] Andrew Fukuda - Past

Kniha: Past
Spisovatel: Andrew Fukuda
Nakladatelství: Fragment
Vazba: brožovaná
Série: Hon (3.)
Počet stran: 350 
Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi? Gen, Sisy, David a Epap společně se zbylými dívkami z Misie ujíždějí vlakem neznámo kam. Bojují o holý život a snaží se zachránit jeden druhého a současně svoji jedinou naději: lék. Vědí, že šance na uzdravení jejich blízkých a na lepší svět pro všechny existuje. Stačí jen dostat se k cíli a nevběhnout do pasti. Osud Genovi chystá i další překvapení – znovu se setkává se Září, jeho první láskou a současně tím nejnebezpečnějším protivníkem…Velkolepé finále skvělé trilogie od Andrewa Fukudy


5tD4Y.jpg
Gen, Sisy, Epap, David a dívky z Misie jedou vlakem přes pláně dny a noci neznámo kam. Jejich obavy se začínají plnit, nemají ponětí kam jedou. Když se najednou vlak zastaví uvnitř nějakého sídla, strach se stupňuje a čtveřice hrdinů musí bojovat o přežití. Skleněný výtah je po krveprolití v podzemí vyveze do neznámo prostoru s desítky glupanů. Vypadají jako mrtvi, chodí jako mrtví, ale stále žijí. Tito glupani jsou určeni jako jídlo pro Vládce, když se zdá být konce téměř na dotek, Gen dostane nabídku od samotného Vládce. Může zůstat a stát se pokrmem, nebo může jít zpět do Metropole, kde jsou tisíce Soumračníků, a zabít pro Vládce někoho....ale co když ten někdo je jeho první láska - Záře?
Když řeknu, že jsem se neskutečně těšila, až poslední díl této upíří trilogie výjde, tak nejsem sama.  Na Past jsem se těšila jak malé dítě na lízátko, protože mi konec minulého dílu skoro nedal spát. Andrew Fukuda má velice působivý a čtivý styl psaní. Nezdržuje se zbytečně nad detaily, ale přitom vše popisuje s jednoduchostí a přesností. Jeho popisy citů sedmnáctiletého chlapce, krajiny u Metropole a celkově Soumračníků je zajímavě proveden. Soumračníci jsou téma samo o sobě. Od hitu Twilight už uplynulo několik let a najít dobrou knihu o upírech, která bude originální, je trochu těžké. Tento autor si vzal z upírů rysy a vytvořil z nich něco zajímavějšího a krvavějšího. 
5rJQB.jpgOsobně jsem velký fanoušek upírů a většinu z mé četby tvoří díla, kde se minimálně slovem zmíní o upírech, a proto byla otázka času, kdy bych se dostala k trilogii. I přesto však nechci  Soumračníků říkat upíři, protože spisovatel stvořil úplně něco nového a originálního, čehož si hodně cením. 
Hlavním hrdinou je zde opět Gen a  Sisy. Po tom co oba utečou z Misie, jedou vlakem neznámo kam a čekají, kdy dorazí na místo. Gen je jednoduše sympaťák a od prvního dílu se prakticky nezměnil, možná trochu vyspěl a dostal více odvahy se všemu postavit, ale jeho charakter je stále stejně milý a příjemný. Gena si zamilují všichni. Se Sisy jsem už měla problém, ale když odešla z hlavní scény Záře, dala jsem jí více prostoru, tak jsem pochopila, že i ona je vlastně fajn postava. Je chytrá a na dívku silná, dokonce se zbraní umí víc než Gen a takové hrdinky jsou vyloženě žádany. 
Když se střídal pohled Sisy a pohled Gena, nevadilo to. Ještě před tím se však do "hry" opět dostává Záře a to už mě trochu vadilo (zezačátku). Do té doby, než se opět objevila Záře a nastaly scény z pohledu jí, tak jsem žila v domnění, že Soumračnící jsou mrtví a nepřemýšlí, nemají city, ale ejhle...oni asi nějaké mají. Byla jsem k tomu skeptická, protože se mi to nezdálo, ale později se  z toho stala užitečná informace, které bychom  z hlavy Gena nebo Sisy nedostaly.

"Obrať se k měsíci,"říká. "Měsíc ti ukáže pravdu."A s tím se jako rozmazaný stín  vrhá k Sisy s drápy nataženými před sebou. 
str.296
Trilogie Hon je opravdu ve svém směru a ve své kategorii originální. Ještě nikdy jsem se do nějaké knížky z YA nezačetla jako do této, měla jsem ji prakticky do dne přečtenou a kapitoly mi ubíhaly pod rukou zatímco já jsem  hltala slovo za slovem. Trochu mě naštvala smrt několika postav, ale účel překvapení to splnilo. 
Zápletka dodává značnou dávku napětí a hodně šokujících zvratů. Upřímně jsem u konce zůstala stát s vytřeštěnýma očima a nemohla jsem uvěřit, že je to opravdu pravda. Andrew Fukuda mě hodně překvapil, čekala jsem nějaký epický konec, ale tohle by mě nenapadlo. Velkolepé finále v pravém slova smyslu! Past si zaslouží plný počet bodů, protože jde o napínavé, akční a čtivé dílo, které je zároveň jednoduché na čtení. A celá série má nádherné obálky, za které dávám rozhodně plus navíc.  Past doporučuji opravdu všem.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!
___________________________________
Instagram | Facebook | Ask
Anika Rodriguez 

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři