Bohové a stvůry [RC]


 
Kniha: Bohové a stvůry
Spisovatel: Jan Hartman
Nakladatelství: Fragment
Vazba: paperback
Žánr: thriller, mysteriózní
Počet stran:  254
Série: 
Jak moc by s lidskou vírou otřáslo, kdyby se našly fosilní ostatky samotného Boha?
Čtyři renomovaní vědci v čele s odbornicí na klínové písmo Emily Farrellovou jsou osloveni, aby prozkoumali převratný historický nález: atypickou obludnou lebku a sadu hliněných destiček.
Emily zasvěcuje všechny členy týmu do legendy o Anunnaki, prastarém božstvu, které přiletělo na planetu Zemi a přineslo na ni život. Unikátní nálezy dávají tušit, že na sumerských pověstech možná něco je, a potomci bohů dokonce žijí mezi námi. Rozluštění šifry vyryté do destiček začíná rozsévat smrt...
Tajemství mělo zůstat skryto, neuvěřitelný Boží plán neměl být nikdy odhalen. Hra o život a pravdu o vzniku lidstva začíná!
http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png




Nacházíme se v moderní době plné techniky. Hlavní hrdinka Emily je spisovatelka a zároveň jedna z mála, kdo umí číst v klínovém písmu. Jednoho dne si jí pozve na Kypr sám prezident Kypru s cílem, aby odhalila, co se píše v nově  nalezených děskách. Tímto úkolem není pověřena sama. K ruce má tým špičkových techniků a archeologů. Bohužel mezi nimi je i její bývalý -  Spyros. Prezident však chce celou tuto akci držet v utajení pod přísnými pravidly, proč? Mohla by Emily přijít na tajemství vzniku? Všechno začne vrcholit, když se kolem týmu začně pohybovat divný muž.
Thrillery jsou jedním ze žánrů, které mě baví číst, ale jen v tom klasickém provedení. Když jsem se chopila tohoto thrilleru, netušila jsem, co od toho očekávat. Už jen, že to napsal český autor mě trochu znepokojilo, protože nejsem velký fanoušek českých thrillerů a žánrů "pro dospělé."Bohové a stvůry je kniha napsaná v Er-formě, což byla další věc, které jsem se trochu obávala, protože to mi někdy dělá problém. Nedokážu se pak dokonale vžít. Ovšem po prvních stránkách jsem pochopila, že nebylo čeho se bát a mohla jsem číst dál s klidným tepem.

***

uRr8b.jpg
Bohové a stvůry
Postav, které se připletly do příběhu, bylo opravdu hodně, že by se v tom nepozorný čtenář mohl ztratit. Byla jsem ráda, že jsem si vůbec zapamatovala vztahy mezi hlavními hrdiny, kterých také bylo moc. Kdybych je měla spočíatat je jich asi 6, ale ten pravý příběh se motá nejvíce kolem bývalých manželů Emily a Spyrose. Emily na mě působila velice kladně, docela jsem si ji oblíbila. Nepůsobila ani jako ten drsný typ, ale zase vyloženě uječená kráska to nebyla. Zkrátka typ ženy, která je sympatická, vtipná a navíc chytrá. Chlapa jako Spyrose potřebuje každý kniha. Krásný, možná i bohatý. Zdálo se mi, že za každou cenu chce být ten lepší. I když jsem ho přímo nemilovala, chyběl by mi, kdyby v knize nebyl.
 
Tyto knih příliš nečtu, protože většinou jde o knihy faktu, ale Bohové a stvůry mě až mile překvapil. Nečekala bych, že tuto knihu s tímto žánrem by napsal český autor. Byla jsem překvapená hlavně tím, že Jan Hartman nám dal plně jiný pohled na vznik lidsta, který se mi zamlouvá. Často jsem si kladla otázku, odkud vlastně pocházíme a netajím se říct, že takový pohled na vznik se mi i zamlouvá. Příběh se mi jeví jako dobře zpracovaný a děj se zbytečně nevleče. Možná bych si odpustila tak příliš akční scény jako z Rychle a zběsile, protože to sráželo realistickou stránku. I když... já být prezidentem a strážit  takové tajemství? Asi bych taky posílala zabijácké komanda.
Podle mě se Jan Hartman hodně vyznamenal, když napsal tuto knihu, protože alespoň tak přišel na českou scénu někdo, kdo mě zaujal.

S příběhem se zaplétáme trochu do náboženství a historie, což by mohlo zaujmout všechny, co se trochu o to zajímají. Jakmile se jednou do knihy začtene, nebudete ji chtít odložit, protože vždy po vysvělování, které je napsáno čtivě, příjde dobrá a napínavá scéna často končíčí nebezpečným gestem.
Můj první dojem byl: "No páni!" Je to napínavé a čtivě dílo plné záhad a historie. Ideální kniha pro mě! Chvíli se mi zdálo, že se spisovatel snaží napodobil Dana Browna, ale jakýmsi originálním způsobem. Žádné zbytečné proslovy, žádné přebytečné akce [ kromě snad dvou celkem pochopitelných scén] a už vůbec žádné nudné vysvětlování. Písmenko sem, písmenko tam.. a už jste věděli polovinu věcí...
Knihu jsem přečetla rychlostí blesku za ani ne den, ale musela jsem ji odložit na noc..musím přece spát,ne?

 "Otče náš, jenž jsi na nebesích...Jsi tam sám?"


Bohové a stvůry je dobrá a napínavá kniha, která nám kromě dobré zápletky dá i trochu ponaučení, ale tím nevtíravým způsobem. Kdyby jen někdo z mé rodiny četl trochu víc, věděla bych, co mu koupit k Vánocům.  Na mě autor zapůsobil a podle konce soudím, že se chystá druhý díl. Doporučuji snad všem věkovým kategoriím, protože styl psaní a jeho čtivost dokáže zaujmout všechny. Nezbývá mi nic jiného než ji ohodnotit velice, velice kladně, protože to si zaslouží.
5 hvězdiček

Za poskytnutí knihy děkuji nakladatelství Fragment..
post signature


0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři