Kráska a zvíře [RC]


 
 Film: Kráska a zvíře | La Belle et la Bette
Režie: Christophe Gans
Rok: 2014
Žánr: Fantasy, romatický
Délka: 112
Obsazení: Léa Seydoux, Vincent Cassel
 Bylo nebylo....Žil kdysi jeden kupec, jehož nejmilejší dcera se jmenovala Kráska. Kupec přišel o vše během strašlivé bouře a jeho rodina byla zruinována. Jednoho dne ztracen uprostřed lesa objevil něco úžasného, hrad plný bohatství. Za utrženou růži pro Krásku, však obludné Zvíře požadovalo jeho smrt. Kráska se obviňuje za jejich strašlivé rodinné neštěstí a rozhodne se obětovat místo milovaného otce. Nicméně, to není smrt, která jí čeká v hradě Zvířete, ale spíše zvláštní magický život, radost a melancholie. Vyzbrojena jen svou odvahou a otevřeným srdcem, Belle triumfuje nad nebezpečím. Jak už to v pohádkách bývá, všechno dobře dopadne. Kráska se do zvířete zamiluje, princi se vrátí jeho původní podoba a budou žít štastně a spokojeně
 http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png



I já jsem jako malá koukávala na pohádky. A jednou z těch nejlepších byla jednoznačně Kráska a zvíře. Když jsem před téměř rokem zjistila, že naši sousedé spolu s Francouzi se chystaí natočit celovečerní film na tento motiv, mohla jsem skákat do nebe, ale skákala jsem opravdu?

Příběh, který snad každé dítě, které se narodilo kolem roku 2000 a méně, musí znát.  Překrásná dívka, u nás ztvárněnou Léou Seydoux,  žije v rodině, ve které má nejdražšího jenom otce. Jednoho dne se však musí vydat na cestu a místo aby si přála drahé šaty, přeje si pouze tu nejkrásnější růži.  Zdánlivě nevinný dárek, však přihodí otci nemalé neštěstí, kdy se připlete do zámku zvířete, kterému nakonec i růži vezme pouze s výměnou jeho života za růži.

* * *

Kráska a zvíře (foto: HCE)
"...podle mě to není vůbec zlé."

Tolikrát ohrávaná pohádka a stále je na co se těšit. Kdybych se dozvěděla, že si ji vzalo do parády nějaké z Hollywoodských studií, asi bych se trochu bála, přiznejme si, že amíci nejsou příliš dobřý v temných pohádkách. Pro mé štěstí a klid v duši se šance chytil německý a francouzský štáb, což je potěšilo, protože německé pohádky se mě odobně velice líbí.
Spoustě lidí, co film už vidělo, říká, že jde o průměrný film, ale já na něj nemohu říct ani slovo, protože mě se dokonale líbil. Začínám si říkat, zda jsem napsala alespoň jednu negativní recenzi, ale dojde mi, že nikdy. Zkrátka si asi dobře vybírám...podle mě to nebylo vůbec zlé.
Krajem bych čekala něco více tajemnějšího, protože v ukázce film vypadal hodně temně a více 'strašidelněji'. Kdežto naživo bych to přirovnala ke kvalitě filmu Cirque du freak, Burtonovsky natočeno. Je to opravdové pokoukání pro oči, protože ty efekty a kostýmy, co byly použity, se vyvedly na jedničku! Štáb se nechal evidentně inspirovat pohádkovou 'Alenkou a její řísí divů'. Když se vrátím k efektům, byla jsem zaskočena vzhledem zvířete.. zkrátka jsem ho tak vůbec nečekala a když jsem ho poprvé uviděla, musela jsem se v duchu zasmát, protože mi připomínal lvího krále než nějakou bestii, ale oblečený byl fajnově, to se musí uznat.

Kráska a zvíře (foto: HCE)
"Vincent Cassel jako Zvíře je nejlepší volba"

Musím se přiznat, že mám velikou slabost pro tento příběh. Vždy se mi to líbilo a při Disneyovce jsem na konci dokonce brečela. Na filmu se mi líbilo, že tam není zbytečně moc těch sladkých řečí a romantických chvílí. Jde o značnou dávku napětí.
Všechno se ze začátku zdá jako pohádka, ale jakmile se děj rozjede a začnou zasahovat i obří kamenné sochy, smrtící liány a dost dobře pormyšlený příběh, bude vás to bavit na stoprocent.
Zajímavostí jsou i flash-back do minulosti zvířete, kdy se nám odkrývá značná číst příběhu. Skoro by se dalo říct, že celý film je rozjetý v dvou dějových linií. Jedna odkrývý známou pohádku a ta druhá jeho minulost. Takže jak můžet vidět, moc se knižní předlohy nedrží.


"Sympatičtí herci vás zaručeně uchvátí!"
Scénáře a hudba jsou vesměs dobré. Některé dialogy jsou trochu nudné a u některých se zase musíte zasmát. S hudbou je to těžší. Několikrát se mi stalo, že hudba v pozadí neodpovídala atmosféře, která na plátně panovala, ale přesto mě oslovovala. Herci byli sympatičtí, včetně našeho zvířete. Když jsem četla kratičké recenze, chtělo se mi brečet, že do takového dobrého díla se většina pouští s odporem. Opravdu bych nečekala, že se to bude líbít snad jen mě. Komu by se navíc nelíbily ty roztomile malé věci, co pronásledovaly Belle na každém kroku..
Já jsem příběhem, dějem i efekty naprosto unešena! Tvůrci se trefili přímo do mé noty. Můj obdiv si zaslouží hlavně zámek Zvířete, jakožto fanoušek starších dob a konkrétně gotického období, jsem měla oči zavěšená jen a jen na zámku. Jediné, co bych opustila jsou její sny. Na jednu stranu působili hodně velkolepě zpracované, ale na druhou se mi až tak nelíbily, protože to narušovalo děj. Bylo by lepší, kdyby celý ten příběh ve snech, co viděla, dali třeba na začátek. Další, co mě chybělo, bylo to propojení mezi Zvířetem a Belle, protože v jednom okamžiku se nenáviděli a nejednou Zvíře leží v jezírku polomrtvý a ona nad ním pláče, že ho miluje.


Kráska a zvíře není špatná pohádka, tak jak ostatní říkají. Podle mě to má hezky našlápnuto. Vůbec bych se nedivila, kdyby si tentýž štáb řekl, že natočí i jiné pohádky. Hodně si vsází na vizuální efekty a kostýmy. Příběh je napínavý, dobrý a humorný. Režisér nám odkrývá jeho vlatní tajůplný svět, ve kterém vládne Zvíře na svém hradě. Ovšem má to i své mouchy....

95%






http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png




"Viděli jste už film? Co na něj říkáte? 


post signature


0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři