[RC] První (Kierra Cass)

Kniha: První
Spisovatel: Kierra Cass
Vydání: CooBoo 2015 |278 stran
Moje hodnocení: 3/5


Když byla America vybrána do Selekce, ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah samotné koruny, natož k srdci prince Maxona. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje, jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat.






Další z dystopických trilogií, která zaznamenala velký počet fanoušků. Závěrečný díl trilogie Selekce s názvem První mi ve čtečce už ležela delší dobu. Kromě nádherné obálky mi autorka představila skvěle promyšlený příběh s originální zápletkou. Bylo tomu i v posledním díle? 


America je jedna z posledních, kdo můžou bojovat o princovu ruku v soutěži zvaná selekce. Když sem Mer přišla, nevěděla, že nakonec z paláce nebude chtít odejít. Mer je zmatená svými pocity, ale jedno ví - opravdu se do prince zamilovala. Král však v Americe nevidí budoucí královnu a dává jí to najevo při každé příležitosti. Po tom, co prozradí při televizním vysílání tajemství střežená několik let, dává králi ještě větší důvod k nenávisti. Čas od času se nehody stávají, no ne? 


No, co na to mám říct, první díl této trilogie mě úplně očarovat a dystopický svět se mi zalíbil natolik, abych trochu obešla fakt, že v knihách je docela typický milostný trojúhelník. Druhý díl jsem přečetla tak na oko, protože už tehdy to nebylo ono. A pak přišla na řadu První

Moc se mi líbí příběh, je promyšlený, svým způsobem originální a rozhodně člověk se u něj nenudí, ale(!) strašně mě vytáčí nerozhodnost Americy a její neustále měnící se názory. To samé platí bohužel o Maxonovi, který mi v tomto díle rozhodně sympatický nepřišel. Zdálo se mi, že se celou dobu snaží přetvařovat a jako postava působil ploše. Postavy na mě rozhodně nezapůsobily nejlépe. Maxon ji v jednu chvíli chtěl dát i modré z nebes, ale pak najednou udělala malou blbost a už ji nechtěl v životě vidět. Nevadilo by to, kdyby to bylo jednou, ale tento scénář se opakovat asi třikrát.
"Nechci, aby tě zničili, Ameriko," pronesl Maxon jakoby mi četl myšlenky."Táta se tě bojí..."
str.74
Škoda, no, stejně tak je škoda, že autorka nerozvinula trochu více příběh s rebely. Trochu to nakousla, ale třeba to by mě zajímalo mnohem více, než to, kdo vyhraje selekci. Po druhém díle, kdy byli rebelové nakousnuti, tak jsem se docela dost těšila a vkládala naděje, že se možná akce a napínavost dočkám. Místo toho byla půlka knihy za mnou a stále ani náznak nějakého pěkného a akčního konce. 
Ano, konec by někteří mohli nazvat akčním, ale podle mě akce vypadá trochu jinak..

Autorka úplně vynechala nějaké důležité kapitoly a její styl mi přišel uspěchaný. Hrr.. aby už ta kniha byla, ale nesoustředila se moc na zlepšení postav a originalitu příběhu, se kterým jsem byla spokojená asi jen do půlky druhého dílu. 

quote and the one image     the one, book, and the selection image

Hmm.. nevím. První mi vůbec nesedla a velkou část na tom mají právě nesympatické postavy a osekaný děj. Jak já bych ráda věděla něco více o rebelech! Ale bavila jsem se, takže lehký podprůměr.  Doporučit knihu? No, možná pro ty, co nejsou vůbec nároční a chtějí si přečíst něco ve stylu milostných trojúhelníků a happy-endů - Pak směle do toho! První rozhodně není nic, co by bouralo žebříčky, ale že by se to číst nedalo. To si nemyslím...


3-/5


0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři