[RC] Netopýr - Jo Nesbo

Kniha: Netopýr
Spisovatel: Jo Nesbo
Vydání: Kniha Zlín 2013 |397 stran
Moje hodnocení: 5/5


V Austrálii je nalezena mrtvá norská dívka. Vše poukazuje na to, že byla znásilněna a zavražděna. Oddělení vražd osloského policejního ředitelství vysílá do Sydney kriminalistu Harryho Holea, jehož úkolem je sekundovat místní policii při vyšetřování. Zároveň si zde má Harry odpočinout od problémů s alkoholem i psychických potíží. Při autonehodě totiž jeho vinou zemřel mladý kolega. Pasivně přihlížet a jen radit však Harry neumí, a tak se ve vyšetřování začíná navzdory nelibosti australských kolegů silně angažovat, zvláště poté, co vyjde najevo, že nejde o jedinou vraždu a že má policie patrně co do činění se sériovým vrahem. Harry se postupně dostává do prostředí pasáků, drogových dealerů, prostitutek, transvestitů, cirkusáků i boxerů a seznamuje se se světem a s legendami původních Austrálců a jejich prostřednictvím také s netopýrem - symbolem smrti...

Databáze knih | Goodreads | Megaknihy.cz

 První díl ze série krimi románů Netopýr popisuje případy norského policisty Harryho Hole. Knihu vydalo nakladatelství Kniha Zlín v roce 2013. Autorem je Nor Jo Nesbo, král severských krimi. 

Harry Hole je jako sekundární detektiv odeslán do Austrálie, kde má pomáhat v objasnování jedné nemilé vraždy mladé Norky. Když dorazí na místo, dozví se, že Ingrid není jediná, kdo byl v posledních měsících nalezen v jejím stavu. Přestože má být pouze jako výpomoc, hrne se do vyšetřování i ostatních vražd s cílem, zjistit, kdo je oním škrtičem mladých dívek. Sériový vrah je však chytřejší než kdokoliv předtím, jeho kroky jsou neplánované a nikdo neví, kde udeří příště.  Díky Harryho alkoholické minulosti se dozví od austrálského podsvětí, že vrah je blíže, než si myslí, ba dokonce, že mu přímo...kryje záda.


 Se stylem autora jsme si sedla snad nejlépe, jak jsme mohla. Když si vzpomenu na jiné krimi, většinou mi chvíli trvá, než se do příběhu dostanu. U Netopýra jsme tento problém neměla. Zamilovala jsem se také do detailních popisů, které však jsou psány takovým způsobem, že to není hned nemorální, nepříjemné. Napínavých částí nešetří a to samé lze říct o humoru. Nemálokrát jsme se zasmála.

 Jeden z mála autorů, který změnil taktiku a jeho případ se neodehrává ve Skandinávii, kde je všechno více tajemné a mrazivé. Ze začátko jsme z toho byla mírně smutná, protože právě Skandinávie je důvod, proč krimi ráda čtu. Naštěstí v Austrálii nezůstaneme jenom na písečných plážích a útesech, ale dostaneme se i do podsvětí, do pochybných míst, což mi perfektně vynahradilo onu Skandinávii. Zajímavé vidět věci i z druhé strany. 
"Je to ona?" zeptal se Wadkins a Harry odpověděl zamítavě. Pak si všiml, jak jí trčí lopatky a jak se jí mezi nimi napíná zčervenalá kůže, v níž je patrný bělejší proužek vrchu plavek. 
"Spálila se. Věřila mi."
str.363
 Závěr mě docela zaskočil. Vůbec bych nečekala, že se autor rozhodne zmenšit počet postav. - A to je skvělé, protože to děj ještě více popohnalo a já vyloženě dychtila po rozuzlení celého případu.  Pak jsem se ho dočkala - konec knihy si mohu jenom a jenom pochvalovat. I když - copak se vždycky detektiv dostane do nějaké extra nebezpečné situace, když honí podezřelého? Proč někdy prostě nepřijde o domu a nezatknou ho, když se například koupe? No, dobře, asi by to nemělo takový efekt.  Každopádně jsme z konce překvapená a nečekala jsem ho. 

 Celkově knihu vidím opravdu skvěle. Jestli je pravda, že Netopýr je nejslabší jeho dílo, tak se patrně mám na co těšit.  Představil mi sympatického hrdinu se typickým smyslem pro humor a zaujal mě čtivým stylem, který chytne a nepustí.  Za mě maximální spokojenost a upřímně říkám, že Jo Nesbo má svůj titul "král krimi" právoplatně. Snad už brzy se dočkám i druhého dílu, který nese název Švábi...
5/5
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví Megaknihy.cz
Instagram | Facebook | Ask
Anika Rodriguez 

2 komentářů:

  1. Ach jo, šílenství okolo tohohle autora mě nějak minulo... Četla jsem Sněhuláka a nijak zvlášť mě to neoslovilo... A teď nevím, jestli Jo Nesbo vážně není nic pro mě nebo jestli mu mám dát ještě šanci... Ale pěkná recenze :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lepší pozdě, něž-li nikdy.. :) Čas je sice někdy hodně vzácný, ale třeba někdy časem, až budeš mít náladu, směle zkus dát znovu tomuto autoru šanci... :) Možná se tomu jen zasměješ a odhodíš to stranou, že to není pro tebe, a nebo se ti to zalíbí.
      Moc ti děkuji za milý komentář! :)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři