Holotrop | Mé zkušenosti [?]



Mx6tF.jpg


Buenos dias,
po naší škole se jako virus začal šířit takzvaný holotrop a jelikož jsem právš v tom pitomém věku, kdy se snažím vše vyzkoušet, neodolala jsem a po chvíli to přecejen zkusila. O tom, co je holotrop a celkově mé 'zkušenosti'  naleznete v celém článku!

http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png



Co je vlastně Holotrop?
Zdroj
Holotropní dýchání je metoda, kterou v polovině 70. let 20. století vyvinul český psychiatr a psychoterapeut Stanislav Grof společně se svou ženou Christinou. Stanislav Grof se rozhodl věnovat výzkumu lidského vědoí a to zejména jeho mimořádným stavům, vyvolaných například požitím psychotropních látek, jako je LSD. Experimentování s těmito látkami bylo v USA koncem 60. let zakázáno, jelikož se s ním pojila spousta rizik. Grofovi se snažili najít neškodnou a přesto účinnou metodu přinášející holotropní (tj. zcelující) zážitky, jaké někdy přinášelo i užití psychotropních látek.
Manželé Grofovi takovou metodu nalezli a nazvali ji holotropním dýcháním .V nejširším slova smyslu je charakteristická pro mnoho různých přístupů, včetně různých šamanských praktik, domorodých léčitelských obřadů, určitých forem hypnózy a jiných psychoterapeutických a duchovních praktik. Experimenty s těmito různými technikami dovedli nakonec manželé Grofovi až k té, dle jejich zkušeností nejúčinnější - prohlubování a zvyšování tempa dechu, jež nazvali holotropním dýcháním.



Je to nebezpečné?
Hrozí odkrytí psychických problémů, které člověk sám nezvládne a které mohou přerůst až v duševní nemoc.Průběh holotropního dýchání bývá spojen, jak už bylo zmíněno, s mnoha motorickými projevy. Během holotropního dýchání proto musí pořadatel zajistit, aby všichni dýchající byli pod dobrým dohledem a nehrozilo zranění Holotropního dýchání by se neměli účastnit lidé s kardiovaskulárními problémy, osoby po operacích popř. dosud nezhojených zraněních,  a těhotné ženy

http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png

Zpočátku jsem k tomuto jevu byla dosti  proti, protože jsem se velice bála, co by se stalo, kdyby mě v čas neprobudili. Navíc se mi zdálo nemožné, že se člověk z obyčejného dýchání může dostat až do umělého spánku a příliš jsem si o tom  nezjišťovala.
Stačí 5 vteřin a najednou..BUM.
Ale nakonec jsem po jedné hodině byla ukecána a rozhodla se to také vyzkoušet. Přecejen se má zkusit všechno [řekl muž a skočil z mostu]. Zpočátku jsem měla určitš patrný strach, protože se mi hlavou procházely myšlenky typu " Co když mě nevzbudí?" "Bude to nepříjemné?". Ovšem sotva, co jsem si dřepla k zemi, strach mě přešel a já už se jen soustředila. Klekla jsem si ke zdi, skřížila ruce na hrudi a zabodla pohled k zemi. Většina doporučovali je zavřít, ale já je nechala otevřené.  Kdyby do mě holky nestrčili neřekla bych, že to už bylo těch 20-30 vteřin. Nadechla jsem se od plic, zadržela dech a dál si jen pamatuji, že mě kdosi dlačí ke zdi za hrudník.
Uplynulo asi 5 vteřin a tlak na hrudi přestal působit a já už si říkala "Aha.. no tak to nefunguje." a v tom to se mnou doslova seklo. Další mžik byl už pohled u země a cítila jsem, jak do ě ostatní trochu mlátí, abych nezůstala ve spánku déle než 10 vteřin.
Po tomto umělém spánku jsem cítila jemné mravenčení na bříškách prstů a na jazyku. Hlava se mi nemotala, ale ten jazyk byl nepříjemný.  Chtěla jsem si vzpomenou, co se se mnou dělo když oddělali ruce pryč, ale marně, protože jsem měla v hlavě naprostou mezeru.
Když jste v holotropu zdá se vám to jako tisíce vteřin, ale ve skutečnosti spíte nanejvýš 10 vteřin.


Mohou se objevit, ale i příznaky
Nebudu vám tu nějak popisovat, jak se do toho stavu dostat, protože kdyby jste to chtěli, tak si to stejně najdete, ale mohu vám jen poradit, abyste to zkusili jen jednou, protože kdybyste to zkoušeli vícekrát, začne vás z toho docela bolet hlava a žaludek a mohou se objevit i jiné příznaky. I když jsem si to vyzkoušela a zjistila, že to nikdo nehraje, jsem spíše na té neutrální straně. Nepodporuji to, ale ani neodporuji tomu.

Holotropní dýchání je na jednu stranu opravdový zážitek, protože v tu chvíli prožíváte pro mě příjemný pocit, ale jak asi víte není to příliš bezpečné.

Potřebovala jsem se trochu vypsat a myslím, že taková názorovka na holotrop není špatný. 
Jak se říká : Jednou a stačí! Upřímně doufám, že mě tu neukamenujete, že jsem to zkoušela bez lékařského dohledu a nějakých opatření.

Slyšeli jste o tomto dýchání? Patřite k lidem, kteří to zkoušeli?

3 komentářů:

  1. O tom jsem neslyšela :)) Ale s kamarádkou jsme zkoušely něco, čemu se říká Astrální cestování.. nevyšlo nám to úplně, ale kamarádku začalo bolet břicho a mi cukat rameno tak, že jsem se praštila do ucha (ležela jsem), takže jsme radši přestaly :)

    OdpovědětVymazat
  2. O tom už jsem něco málo slyšela, ale spíše četla v Enigmě. :D Kdysi jsme to chtěli taky zkusit, ale asi se nedokážu dost soustředit :)

    OdpovědětVymazat
  3. A holotrop je i z marihuany že ano?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři