Burza škol aneb jsem ještě zmatenější než jsem byla | Anika Rodriguez

Neskutečné, jak to všechno rychle uteklo...devět let na základce je jako chvilka a už se připravuji na střední školu. Někteří to máte za sebou, někteří před sebou, ale jednou si tím projdou všichni. 
U  nás na škole- a myslím, že nejsme jediná škola,- jezdí devátý ročník každý rok na tzv. Burzu škol, což je vlastně představení škol z okolí a kraje. Podle mě je burza pro ty, co ještě fakt neví, kam by šli...v žádném případě bych tam neposílala někoho jako já!
Na burzu jsme byli připravováni už od konce osmičky. Od všech jsme slýchávala, že je to super, že teprve tam pochopili, co chtějí dělat a někteří dokonce si tam našli školu, kterou chtějí studovat. Já...se těšila, i když jsem už tak trochu měla dvě potencionální školy, které jsem chtěla jednou studovat, ale ani pro jednu jsme nebyla pevně rozhodnutá. Stále jsme mezi nimi váhala a rozhodovala se, zda vůbec něco takového chci dělat. Na burzu jsme tedy jela s tím, že se podívám, zeptám se na nějaké otázky, pobavím se a třeba se i setkám s novými lidmi. Vůbec bych nečekala, že mě burza ještě tak zamotá hlavu...


Na burzu jsem přijela zmatená a odjížděla ještě zmatenější...

Sice tam bylo jenom pár škol, ale jejich projití mi trvalo přes hodinu a půl. Někde jsme se nezdržela, jenom jsem poděkovala za letáček, ale u některých jsme se docela pozdržela a dokonce jsme se jednou musela vrátit, protože jsme se nezeptala vůbec na to, co jsem chtěla vědět.  Rozhodně to byla zajímavá zkušenost, příjemná a zajímavá. Krom toho, že jsem se skvěle bavila a objevila další školy, seznámila jsme se s novými lidmi.  Trochu mě mrzí, že jsme jeli jenom na tu menší burzu škol a nejeli třeba na tu v Brně, která je mnohem větší. Ale zase, když si představím, jak bych byla zmatená po ní, asi jsme ráda, že jsme byli jenom na této. 

hate, study, and studying image

Potkala jsem hned několik škol, které mě zaujali a jejichž obory by mě i bavili. Hodně jsem si popovídala s učiteli i se studenty, Strašně ě štve, že jsem tak zmatená a vlastně skoro nevím, co chci. Jakože já to vím, vím, co chci dělat, ale bojím se, že v tom nebudu dostatečně dobrá, že nedostuduji a že nebudu mít práci. Přiznejme si, že každý chceme mít práci, kde si budeme vydělávat alespon trochu dobře. A bohužel já na to beru ohled docela dost, i když bych neměla. Jak říká naše učitelka, máme si vybírat podle srdce a ne podle rozumu. To mi však nejde...

Jen co jsme přijela z burzy, vytáhla jsme všechny papíry a vše, co mě alespon trochu zaujalo, jsme si pečlivě pročetla ještě jednou, navštívila jsem i jejich webovky a facebook. Seznam se zúžoval a zúžoval až mi zbylo několik škol. A ty jsme následně s mamkou rozebírali. Mohu být jenom a jenom ráda, že mám skvělé rodiče, kteří mi do rozhodnutí nemluví a pouze dávají rady. Jak mi máma řekla, ona není moje hlava, musím si utříbit myšlenky, dát si bokem školy jako zdravky a technické, na které rozhodně nechci, a pečlivě si projít znovu ty zbylé. Mám ještě čas, takže s tím nemusím spěchat, mám to nechat plaval a své konečné rozhodnutí nechat na potom. Talentovky si zkusit můžu tak i tak, nic za to nedám.. Prostě se musím ted ve škole snažit, at ten poslední půl rok vytáhnu a postupně budeme jezdit na dny otevřených dveří, které mi velice pomůžou...

study, school, and hard image                       study, motivation, and school image

Na dny otevřených dveří se velice těším, podle mě je to super způsob, jak zúžit seznam potencionálních středních škol. Jsou školy, kam přijdeš a řekneš si; jo, to je to ona. Sem chci chodit! -  ale jsou  školy, které navštívíš a řekneš, že v životě ne. Čeká mě docela chaotický první týden v listopadu a tím to zdaleka nekončí...
Nezbývá mi nic jiného než popřát všem devátákům pevné nervy a dobré rozhodnutí... ha, já jsem tak mimo, že ani nevím, zda má článek nějakou patu a hlavu, ale docela doufám, že v tom nejsem sama...

Připravujete se taky na dny otevřených dveří? Už máte volbu za sebou a nebo se taky nervujete jako já?

Instagram | Facebook | Ask
Anika Rodriguez 

13 komentářů:

  1. Také jsem v devítce a také jsem měla vybrané pár favoritů, kam bych šla. No, na burze se to tak trochu změnilo :D
    Nakonec se rozhoduji pouze mezi dvěmi školami, u kterých se těším i na den otevřených dveří, ale pořád tu jsou i jiné obory, které by mě hodně lákaly, ale zase vím, že na ně nemám :D
    No, snad si ty i já brzo ujastníme, kam vlastně chceme jít :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano. :) Jsou i jiné obory, ale taky vím, že na ně nemám :D Já ted s mamkoui uvažuji také o dvou školách momentálně, ale uvidíme, no. :)
      Přeji nám, abychom hlavně zvládali školu a pak to necháme na pocitu. :D :)

      Vymazat
  2. Já už mám naštěstí tohle rozhodování za sebou. Já měla jasno už pár let dopředu kam půjdu. Zatím jsem spokojena i když mě to tu občas pěkně s**e. To si nevybereš protože na každé škole najdeš něco co tě nebude bavit. Pokud studuješ základku ve větším městě s trochu přísnějšími učiteli, potom když budeš na střední někam do malého města, většinou s tím učením člověk nemá takové potíže a zvládne vše raz dva.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, člověk musí počítat s tím, že ne všechno ho bude bavit a i ta nejlepší škola má své protiklady. :)
      Tak to já budu mít asi problém opačný - jsme z malé školy a moc na nás nároky nemají, a tak se tedy trochu obávám zda vůbec všechno budu stíhata co všechno si budu muset dodělávat. :/ Ještě ke všemu tam je vyučování jazyků formou malých skupin, takže určitě budu hodně pozadu. :/ Jazyky mě baví, ale abych pravdu řekla, moc učitelek z naší školy nemá úplně nejlepší styl učení. :/ :) Jsem ráda, že se ti na škole zatím líbí a snad to jen tak nepřejde!

      Vymazat
  3. Kromě jedné školy pořád váhám. Vůbec nemůžu najít druhou školu, která by mi vyhovovala. Navíc ta škola, u které jsem rozhodnutá pořád nic nepřidala na své webovky jsou to celkem nervy :D Hodně štěstí s výběrem školy a příjimačkami! :)
    Jinak bych tě ráda pozvala na svůj YT kanál, pokud nevadí, že to není blog :D
    https://www.youtube.com/channel/UCkVNoNW_dn2G8pDV4FfeGEw

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já jsem tu druhou nemohla docela dlouho najít, měla jsme prostě jenom jednu, ale naštěstí ted už jich mám více, no. :D Já přeji taky hodně štěstí a mrknu se! :)

      Vymazat
  4. Já už mám volbu za sebou. Chtěla jsem na obory s koňmi, nebo umělecké s keramikou. Ale v pedagogicko psychologické poradně mi sdělili, že na to mi je škoda a tak jsem na gymplu :D
    Ananas timetopineapple.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obor s konmi mám nedaleko od vesnice, kde bydlím. :) Moje kamarádka na něj chce jít.. a tak - když je člověk dobrý, tak může uspět i s takovýchto školách. :) Hodně štěstí tedy... :) Pro mě byl gympl nouzovým řešením, kdybych si do té doby nic nevybrala, ale táta z toho moc nadšený není, no. :D

      Vymazat
  5. Taky jsem v devítce, a taky mě to čeká :X Nemůžu se rozhodnout, pro jakou školu, protože mám vybrané tři a na přihlášku se dávají dvě... nemůžu se rozhodnout, kterou vyškrtnu :O A nejhorší by bylo, kdybych se dostala na obě, a pak si měla vybrat... Myslím, že by bylo fajn, kdyby mě na jednu nepřijali a můj problém by byl vyřešen :D...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě docela taky trápí. :O Co když se to fakt stane? Ještě já jsme charakterem, že musím fakt vše vědět na stopro a jinak jsem ve stresu a prostě zmatkuji :D..jsem zvědavá, no. Každopádně by mě ani tak moc nevadilo být přijatá na obě, jenom to rozhodování, no :D

      Vymazat
  6. Já jsem si našla školu asi tak, že mi jí našla mamka :D Strašně jsem chtěla na dostihovou, protože jezdím na koních, a díky mojí skvělý mamině jesm vystudovala to, co jsem vystudovala. Všichni říkali, že by mě na dostihový škole byla škoda, to za prvé, a za druhé že abych byla dostihová jezdkyně a uživilo by mě to, tak bych se musela už tak narodit do rodiny, která vlastní stáj a dostihové koně. Studovala jsem na střední odborné škole pro administrativu Evropské unie a můžu jenom doporučit. Hlásila jsem se ale na dvě obchodky v Praze a na tuhle, a nakonec jsem si vybrala a troufám si říct, že i správně, i když mě přijali na všechny tři. Ale něco ti řeknu, všichni z toho dělaj šílený drama, na jakou školu půjdou a tak, a pokud se nerozhoduješ mezi fakt určitejma oborama (kadeřnice, technická škola, zdrávka), kde ti po vystudování nezbyde dělat nic jinýho než to, cos vystudovala, je to vcelku jedno. Protože stejně, až si budeš hledat práci, nevezmou tě protože nemáš praxi :DD. Ne, nechci ti dávat negativní pohled na to, ale já vystudovala jednu z nejlepších SOŠ v ČR a práci jsem hledala asi pět měsíců a to, jakou školu jsem vystudovala, jim bylo šumák, protože jsem - neměla praxi. Ale jinak přeju hodně štěstí s výběrem dobrý školy :).
    ~Ježkovy voči!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom jsme se taky nedávno bavily s mamkou. Firmám ted jde o praxi a i ten nejlepší si bude chvíli práci hledat, no. :) Navíc ted žijeme v 21, století a není problém vystudovat tohle, ale na výšku jít s tímhle. Máme prostě více možností, podle mě...
      Moc děkuji, snad se mi poštěstí a vyberu si to, co mě bude bavit. :)

      Vymazat
  7. Ahoj, já se taky vloni rozhodovala, kam jít. Měla jsem udělaný takový malý "předvýběr" oborů, co by mě vážně bavilo. Pak jsem se zúčastnila burzy škol v Brně a to byl teda masakr. Přesně jak to píšeš... Nebyl čas nic moc zjišťovat, těch škol tam prostě bylo moc. Pak jsem se dívala na web, kde bych prostě mohla studovat - nejdřív jsem prošla webovky http://www.seznamskol.eu/, kde jsem si vybrala nějaké školy, které se mi líbily a pak jsem tam našla i termíny dní otevřených dveří a vyrazila. Až po návštěvách konkrétních škol jsem si udělala obrázek o tom, jaké tam to studium může být a mohla se pak v klidu rozhodnout a jsem za to ráda :)
    Doufám, že teda i ty najdeš tu, která ti bude nejvíc vyhovovat, i když to není úplně jednoduchý :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři